Bu çalışma eğitsel robotlarla boş zaman etkinliklerinin öğrencilerin bilgisayarca düşünme becerilerine; fen, teknoloji, matematik ve mühendislik mesleğine dönük ilgilerine etkisini ölçmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında öncelikle eğitsel robotların etkisinin araştırıldığı bilgisayarca düşünme ve FeTeMM kavramlarına yönelik bilgi verilmiştir. Araştırmada nitel ve nicel verilerin birlikte ele alındığı karma desen kullanılmıştır. Çalışma grubu Afyonkarahisar İli’nde özel bir kursa katılan 19’u kız 14’ü erkek toplam 33 öğrenciden oluşmaktadır. Altı hafta şeklinde planlanan çalışmada Lego Spike Prime Eğitim Seti kullanılmıştır. Çalışmanın nicel kısmını ön test – son test kontrol grupsuz desen oluştururken, nitel boyutunu ise fenomenolojik araştırma deseni oluşturmaktadır. Nicel verilerin toplanmasında Bilgisayarca Düşünme Ölçeği ve Fen, Teknoloji, Matematik ve Mühendislik Mesleklerine Yönelik İlgi Ölçeği kullanılmıştır. Nitel verilerin toplanmasında ise 10 adet açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma kapsamında öncelikle nicel veriler analiz edilmiş, sonra nicel verileri desteklemek amacıyla nitel veriler toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 25.0 veri analiz programı kullanılmıştır. Araştırma kapsamında öncelikle toplanan verilerin normallik durumları Shapiro-Wilks testi ile incelenmiştir. Daha sonra parametrik testlerden aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız örneklem t testi ve cohen d değerleri incelenerek analizler gerçekleştirilmiştir. Analizler sonucunca eğitsel robotlarla boş zaman etkinliklerinin öğrencilerin FeTeMM’e dönük ilgi toplam puanlarına ve Bilgisayarca Düşünme becerisine dönük toplam puanlarına anlamlı düzeyde katkı sağladığı ve bu katkının etki büyüklüğünün yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Information Security Management |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 7, 2024 |
Submission Date | August 12, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 28 Issue: 1 |