Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Lisansüstü Eğitim Alan Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri

Yıl 2025, Cilt: 29 Sayı: 1, 249 - 274, 09.04.2025
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1495762

Öz

Ana dili eğitiminin bireylerin dil beceriyle birlikte bilişsel, sosyal ve akademik gelişimlerine yönelik önemli etkileri bulunmaktadır. Ancak ana dili eğitiminin değişen paradigmalara bağlı olarak farklı sorunlarının olduğu görülmektedir. Bu bağlamda Türkçe eğitiminin sorunlarını belirlemek ve bu sorunlara çözüm önerisi bulmak oldukça önemlidir. Bu araştırmanın amacı değişen şartlarla birlikte Türkçe eğitiminin sorunlarına ilişkin lisansüstü eğitim alan Türkçe öğretmenlerinin görüşlerini almak, bu görüşler üzerine Türkçe eğitiminde var olan sorunları ve Türkçenin güncel sorunlarını belirlemek, belirlenen sorunlara yönelik çözüm önerileri sunmaktır. Lisansüstü eğitim alan Türkçe öğretmenlerinin Türkçe eğitiminin sorunlarına ilişkin görüşlerini ortaya koymaya yönelik bu araştırma nitel desende tasarlanmış bir olgubilim çalışmasıdır. Araştırmaya lisansüstü eğitim almış , 2024-2025 eğitim öğretim yılında Türkiye’nin farklı illerinde, farklı kurumlarda görev yapan ve lisansüstü eğitimini sürdüren 25 Türkçe öğretmeni katılmıştır. Araştırmada katılımcıların seçilmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilen verilerin çözümlenmesi içerik analizi yöntemiyle sağlanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre Türkçe eğitiminin birçok güncel sorunu olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akın, E. (2016). Türkçe öğretmenlerinin okuma becerileri dersine ve okuma eğitimine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (6) 34-49. https://doi.org/10.16991/inesjournal.201
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Necati Güvenç 0009-0005-9019-6709

Banu Özdemir 0000-0002-4298-8569

Yayımlanma Tarihi 9 Nisan 2025
Gönderilme Tarihi 4 Haziran 2024
Kabul Tarihi 23 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 29 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güvenç, N., & Özdemir, B. (2025). Lisansüstü Eğitim Alan Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 29(1), 249-274. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1495762
AMA Güvenç N, Özdemir B. Lisansüstü Eğitim Alan Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri. TSA. Nisan 2025;29(1):249-274. doi:10.20296/tsadergisi.1495762
Chicago Güvenç, Necati, ve Banu Özdemir. “Lisansüstü Eğitim Alan Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 29, sy. 1 (Nisan 2025): 249-74. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1495762.
EndNote Güvenç N, Özdemir B (01 Nisan 2025) Lisansüstü Eğitim Alan Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 29 1 249–274.
IEEE N. Güvenç ve B. Özdemir, “Lisansüstü Eğitim Alan Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri”, TSA, c. 29, sy. 1, ss. 249–274, 2025, doi: 10.20296/tsadergisi.1495762.
ISNAD Güvenç, Necati - Özdemir, Banu. “Lisansüstü Eğitim Alan Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 29/1 (Nisan 2025), 249-274. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1495762.
JAMA Güvenç N, Özdemir B. Lisansüstü Eğitim Alan Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri. TSA. 2025;29:249–274.
MLA Güvenç, Necati ve Banu Özdemir. “Lisansüstü Eğitim Alan Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 29, sy. 1, 2025, ss. 249-74, doi:10.20296/tsadergisi.1495762.
Vancouver Güvenç N, Özdemir B. Lisansüstü Eğitim Alan Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri. TSA. 2025;29(1):249-74.