Bu
araştırma ile rehberlik öğretmenlerinin okul sosyal hizmetine ihtiyaç
duydukları sorun alanlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, İzmir’in
yoğun nüfuslu beş bölgesinden (Bornova, Karabağlar, Konak, Karşıyaka, Buca)
seçilen 100 rehberlik öğretmeni ile gerçekleştirilen nicel bir çalışmadır.
Katılımcıların temel sosyo-demografik bilgilerinin yanı sıra, okulda
karşılaştıkları sorunlarla ve okul sosyal hizmetine yönelik düşünce ve
ihtiyaçlarını öğrenmeye yönelik sorulara yer verilen anket formu ile veriler
toplanmıştır. Araştırmanın verileri yüz yüze görüşme yöntemi ile elde
edilmiş, veri işleme ve çözümleme
aşamasında SPSS 15.0 programından yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına
göre rehberlik öğretmenlerinin çoğunlukla sosyal hizmet mesleği hakkında bilgi
sahibi olduğu ve okul sorunlarının çözümüne sosyal hizmet uzmanlarının katkı
sağlayacağını düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. Rehberlik öğretmenlerin
çoğunluğunun okul ortamlarında başarısızlık,
saldırganlık, ihmal ve istismar, ev içi şiddet, madde bağımlılığı ve
suça sürüklenme gibi pek çok sorunla karşılaştığı ve bu sorunların çözümü için
sosyal hizmet uzmanına ihtiyaç duyduğu görülmüştür. Bundan dolayı okul sosyal
hizmeti uygulamasının hayata geçirilmesi ve okul sosyal hizmeti alanının tanıtılmasına
yönelik çalışmaların yapılması oldukça önemli görülmektedir.
Okul Sosyal Hizmeti Sosyal Hizmet Sosyal Hizmet Uzmanı Rehberlik Öğretmeni Rehberlik Servisi
The purpose of the research is to identify the problem
areas in which school guidance teachers need school social work. The study is a
quantitative study conducted with 100 guidance teachers selected from five
densely populated regions of İzmir (Bornova, Karabağlar, Konak, Karşıyaka,
Buca). In addition to the basic socio-demographic
information of the participants, data were collected through a questionnaire
form which included questions about the problems they encountered at school and
their thoughts and needs for school social work. Data of the study were gathered
through face to face interviews. SPSS
version 15.0 was used to interpret the data. According to the findings of the
study, it can be concluded that guidance teachers mostly have knowledge about
social work profession and think that social workers will contribute to the
solution of school problems. It has been
found out that most guidance teachers face problems such as failure,
aggression, neglect, abuse in school environments, domestic violence, drug
addiction and drift, and they need social workers to solve these problems.
Therefore, the implementation of the school social work practice and the
introduction of the school social service area are considered to be very
important.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 30, 2019 |
Submission Date | October 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 30 Issue: 2 |