Sosyal hizmet mesleğinin problem alanlarından birisi olarak çocuk istismarı, kapsamlı inceleme ve acil kararlar gerektiren, koruyucu ve önleyici müdahaleleri, tedavi ve iyileştirmeyi, hukuki müdahaleyi içeren bir olgudur. Bu süreç içerisinde çocuk için en yararlı kararı verebilmek üzere sosyal çalışmacıların tüm bu alanlara ilişkin yeterli bilgi ve donanıma sahip olması gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Hizmet Bölümü öğrencilerinin çocuk istismarı ve ihmaline yönelik bilgi düzeylerini incelemektir. Mevcut çalışma betimsel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. 2018-2019 eğitim öğretim güz döneminde Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Hizmet bölümünde öğrenimine devam eden ve çalışmaya katılmaya gönüllü 314 öğrenciye ulaşılmıştır. Araştırmanın verileri yüz yüze anket uygulama yöntemi ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin çocuk istismarı ve ihmali belirti ve risklerine yönelik ölçekten alınan toplam madde puan ortalaması ve diğer alt ölçeklerden elde edilen madde puan ortalamaları incelendiğinde öğrencilerde konuya ilişkin bilgi eksikliği olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca mevcut çalışma kapsamında yapılan analizler sonucunda, öğrencilerin çocuk istismarı ve ihmalinin belirti ve risklerini tanımlama durumlarının cinsiyete ve gelir düzeyine dayalı olarak farklılık göstermediği; fakat öğrencilerin bilgi düzeylerinin yaşları ve ikamet ettikleri yere dayalı olarak anlamlı derecede farklılaştığı belirlenmiştir. Bulgular ilgili literatür ışığında tartışılmıştır.
As one of the problem areas of the profession of Social Work, child abuse is a case that requires comprehensive review and urgent decisions, including preventive interventions, treatment and rehabilitation, legal intervention. In order to make the most beneficial decision for the child in this process, social workers must have adequate knowledge and equipment in all these areas. The aim of this study is to investigate the level of information about child abuse and neglect of students in the Department of Social Work of Gümüşhane University. The study was conducted in accordance with the descriptive survey model of quantitative research methods. A total of 314 students were educated in the Department of Social Work of Gümüşhane University during the 2018-2019 academic year. Survey data were collected by face-to-face survey method. As a result of the research, the total score average of the students was taken from the scale for child abuse and neglect symptoms and risks determined and the mean scores obtained from other sub-scales indicate that there is a deficit about the subject. Also, it was found that students’ information level about diagnosing the signs and risks of child abuse and neglect, did not differ according to sex and income level; but it was determined that students' information level differ significantly based on their age and place of residence. The findings are discussed in the light of literature information.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 27, 2020 |
Submission Date | November 7, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 31 Issue: 2 |