Örgütün, işgörenin yaptığı katkının bilincinde olması ve işgörenine hak ettiği önemi vermesi, işgörenlerde örgütsel destek algısını oluşturmaktadır. Özellikle insan ilişkilerinin birçok alana göre daha fazla ön plana çıktığı turizm sektöründe işgörenlerin algıladıkları destek, hem misafirlerle olan ilişkilerin sağlıklı olmasında hem de örgüte karşı tutumlarında önemli rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı, Kuşadası’ndaki 5 yıldızlı otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin örgütsel destek algılarının düzeyini saptamak ve çalışanların demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Veri toplamada anket tekniğinden yararlanılmıştır. 01-30 Eylül 2015 tarihleri arasında katılımcılara 500 adet anket uygulanmış ve bunlardan 420 adet analize uygun ankete ulaşılmıştır. Anket formunun birinci kısmında Eisenberger ve arkadaşlarının algılanan örgütsel destekle ilgili ifadelerine, ikinci kısımda ise işgörenlerin demografik özelliklerine yer verilmiştir. Çalışmada elde edilen veriler SPSS 16.0 istatistik programı ile analiz edilmiş ve frekans analizi yapılmıştır. Aynı zamanda Kruskall Wallis ve Mann-Whitney U testleri ile değişkenler arasında farklılaşma olup olmadığı değerlendirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda katılımcıların yaş, medeni durum, eğitim durumu, aylık gelir düzeyi ve çalıştıkları departman ile algılanan örgütsel destek düzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür.
The organization will create the perception of organizational support by being consciousness of the contribution of the workers and giving the importance that the workers deserve. Especially in an industry like tourism where the human relations are in the forefront the perceived support by the workers will positively effect the way they interact with the guest and their attitude against the organization. Aim of this study is to determine the perception of organizational support of the workers in 5 star hotels in Kusadasi and whether it differs according to the demographic characteristics of the employees. Survey technique was used to collect data. Through September 1-30, 2015 500 survey were given to participants and 420 of them was eligible for analysis. The first part of questionnaire form consisted of Eisenberger and colleagues’ items related with perceived organizational support and second part of questionnaire form consisted of employees demographic features. Outcomes of the survey was analyzed by SPSS 16.0 statistics program and frequency analysis was done. Differentiation between variables were evaluated with Kruskall Wallis and Mann-Whitney U tests. As a result of the analysis, significant statistical difference between the perceived organizational support and the age, marital status, education level, level of income and the department of the worker was seen.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Spring |