Bu araştırma, Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim sürecine yönelik tutumları, e-öğrenmeye hazırbulunuşluk düzeyleri, dijital okuryazarlık düzeyleri ve akademik başarıları arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma kaspamında tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim-öğretim yılında 271 Türkçe Öğretmenliği Bölümünde okuyan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında veri toplama araçları olarak e öğrenmeye hazır bulunuşluluk ölçeği, e öğrenmeye yönelik tutum ölçeği ve dijital okuryazarlık ölçeği kullanılmıştır. Çalışma sonucunda Türkçe öğretmeni adaylarının e öğrenmeye yönelik tutum ve ditijal okuryazarlık düzeylerinin orta düzeyde; e öğrenmeye yönelik hazırbulunuşluluk düzeylerinin ise yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Türkçe öğretmeni adaylarının e öğrenmeye yönelik tutum ve akademik başarı arasında; e öğrenmeye yönelik tutum ve dijital okuryazarlık arasında anlamlı ilişkiye rastlanılmamıştır. E öğrenmeye yönelik tutum ve e öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluluk arasında ise negatif yönde anlamlı ilişki mevcuttur. Dijital okuryazarlık ile akademik başarı arasında ve e öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluluk ve tutum arasında ise olumlu yönde anlamlı ilişkinin olduğu ortaya konulmuştur. E öğrenmeye yönelik hazırbulunuşluluk ve dijital okuryazarlık arasında da olumlu yönde ilişki belirlenmiştir. Türkçe öğretmeni adaylarının akademik başarıları; e öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluluk tarafından anlamlı olarak yordanmakta; ancak akademik başarı; e öğrenmeye yönelik tutum ve hazır bulunuşluluk tarafından anlamlı düzeyde yordanmamaktadır.
Türkçe öğretmeni adayları e-öğrenme e-öğrenmeye hazır bulunuşluk dijital okuryazarlık tutum
This study aims to examine the relationship between Turkish teacher candidates' attitudes towards e-learning, e-learning readiness, digital literacy, and their academic achievement in distance education process. The study was conducted using a survey model. The study group consists of 271 teacher candidates studying at the Department of Turkish Language Teaching in the 2021-2022 academic year. The study used e-learning readiness scale, attitude towards e-learning scale and digital literacy scale as data collection tools. As a result of the study, it was found that Turkish teacher candidates' attitudes towards e-learning and digital literacy levels were moderate, while their e-learning readiness were high. No significant relationship was found between Turkish teacher candidates' attitude towards e-learning and their academic achievement, and no significant relationship was found between attitude towards e-learning and digital literacy. There is a significant negative relationship between attitude towards e-learning and e-learning readiness. It was revealed that there is a significant positive relationship between digital literacy and academic achievement and between readiness and attitude towards e-learning. There is also a positive relationship between readiness for e-learning and digital literacy. Academic achievement of Turkish teacher candidates was significantly predicted by readiness for e-learning; however, academic achievement was not significantly predicted by attitude towards e-learning and e-learning readiness.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 13, 2023 |
Publication Date | October 25, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 3 |