Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin sınıfta karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışlarının neler olduğunu belirlemek ve istenmeyen öğrenci davranışlarına getirdikleri çözüm önerilerini saptamaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim ve öğretim yılı güz yarıyılında, Adana, Aksaray, Bingöl, Bursa, Diyarbakır, Gaziantep, Niğde, Şanlıurfa ve Sivas illerinde görev yapmakta olan 27 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Sınıf öğretmenlerinin sınıfta karşılaştıkları istenmeyen davranışlar; derste söz hakkı istemeden konuşma, arkadaşlarını şikâyet etme, ders esnasında yemek yeme, kötü söz söyleme, devamsızlık, dikkat eksikliği, konuyla ilgisi olmayan sorular, derse ilgisizlik, akran zorbalığı, derse hazırlıksız gelmek, ders esnasında sınıfta gezmek, farklı dilde konuşmak, derste uyumak, sürekli tuvalete gitmek için izin istemek gibi davranışlar şeklinde belirlenmiştir. Öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları istenmeyen davranışlarla ilgili çözüm önerileri; uyarma, görmezden gelme, öğrenciyle konuşma, ödülden mahrum bırakma, bire bir konuşma, mola köşesi, empati kurmasını sağlama, veli ile iletişim, okul idaresine ve rehberlik servisine yönlendirme, dikkat çekici materyal hazırlama, oyun oynatma, yer değiştirme, ceza verme ve ödüllendirme olduğu görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 8 Issue: 1 |