Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler dersine ilişkin öğretim programının 21. yüzyıl becerileri ışığında incelenerek analiz edilmesidir. Bu temel amaç kapsamında çalışmanın verileri nitel araştırma yöntemlerinden yararlanılarak edilmiştir. Araştırma sürecinde veriler, doküman incelemesi vasıtasıyla toplanmıştır. Araştırmada doküman olarak Sosyal Bilgiler Öğretim Programı süreçte kullanılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda program, özel amaçlar, yetkinlikler, değerler ve beceriler, öğrenme alanı ve kazanımlar kapsamında incelenerek veriler toplanmıştır. Süreçte yapılan incelemelerde öğretim programında 21. yüzyıl becerilerine uygun şekilde içerik ve kapsama yer verildiği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenme alanları ve kazanımlar boyutunda 4-7. Sınıflar düzeyine yürütülmüş olan incelemede, her bir sınıf düzeyinde farklı öğrenme alanlarında 21. yüzyıl becerileri ile örtüşmeler dikkat çekmektedir. Her bir sınıf düzeyine bakıldığında ‘Kültür ve Miras’ ile ‘İnsanlar, Yerler ve Çevreler’ alanlarında 21. yüzyıl becerilerine daha çok değinilmesi gerekliliği anlaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 8 Issue: 1 |