Bu makale, ICOMOS Türkiye Eğitim Komitesi’nin davetiyle, yazarın eğitim ve öğretimdeki kişisel deneyimlerini paylaşmak üzere hazırlanmıştır. Burada, yazarın 1971'den 1998'e kadar ICCROM'da edindiği deneyime önemli bir vurgu yapılmaktadır. Bunun birkaç nedeni bulunmaktadır. İkinci Dünya Savaşı, eğitim ve öğretimde uluslararası gelişmelere önemli bir ek girdi sağlamış ve bu süreçte ICCROM bir odak noktası haline gelmiştir. ICCROM, yalnızca koruma ilkeleri ve yaklaşımları konusunda tavsiyelerde bulunmanın ötesinde, aynı zamanda -ve belki de daha belirgin biçimde- farklı türdeki miras kaynaklarının korunmasında uluslararası eğitim modellerinin geliştirilmesi konusunda danışmanlık yapması amacıyla UNESCO tarafından oluşturulmuştur. Bu bildiride ‘ICCROM'daki dayanaklar’, ‘Eğitim Rehberi’ne Katkı’, ‘Dünya Mirası Danışmanlığı’ başlıkları altında, kültürel miras alanındaki eğitim faaliyetlerinin tarihsel gelişimi, yazarın kişisel deneyimine dayalı kapsamlı ve ayrıntılı bir yaklaşımla analiz edilmekte ve bu çalışmanın kültürel mirasın korunması için geleceğe ışık tutması ümit edilmektedir. Mirasın tanınması farkındalık, bilgi ve çok çalışmayı gerektirdiğinden, yöneticiler ve uzmanlar kadar bina sahipleri ile de işbirliğine gereksinim duyulur. Mirasları için sürdürülebilir yönetimi güvence altına alabilmek adına, bir “miras topluluğu”nun ne beklediğinin anlaşılması gerekir.
This article has been prepared by the invitation of the ICOMOS Turkey Education Committee to share the author's personal experiences in education and training. Here, a significant emphasis is placed on the author's experience at ICCROM from 1971 to 1998. There are several reasons for this. The Second World War provided an important additional input to international developments in education and training, and ICCROM became a focal point in the process. The ICCROM was created by UNESCO to not only advise on conservation principles and approaches, but also – and perhaps more specifically – to advise on the development of international educational models in the conservation of different types of heritage resources. In this paper, the historical development of educational activities in the field of cultural heritage is analyzed with a comprehensive and detailed approach based on the author's personal experience, under the titles of 'Bases in ICCROM', 'Contribution to the Educational Guide', 'World Heritage Consulting'. It is hoped that it will shed light on the future. Recognition of heritage requires awareness, knowledge and hard work, so collaboration with building owners is needed as well as with managers and experts. In order to secure sustainable management for their heritage, it is necessary to understand what a 'heritage community' expects.
ICCROM Education and training Architectural Conservation Educational Guide World Heritage consultancy ICOMOS CIF
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Cultural Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 19, 2022 |
Submission Date | June 3, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |
Bu sistemin içeriği ve TÜBA-KED'de yayınlanan tüm makaleler "Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0" altında lisanslanmıştır.