Bu araştırmanın amacı, görev süresi dolan ve öğretmenlik mesleğine dönen okul yöneticilerinin yaşadıkları sorunları ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerini incelemektir. Nitel araştırma yöntemi ve durum çalışması deseni çerçevesinde tasarlanan mevcut araştırmanın katılımcılarını görev süresi dolan ve öğretmenlik mesleğine dönen toplam 13 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonuçları katılımcıların, yönetmelikteki maddelerin amaca hizmet etmediğini, değerlendirme formlarının belgelere dayanmadan doldurulduğunu, değerlendirme komisyonunun okul yöneticilerini tam olarak tanımadan değerlendirmeye çalıştıklarını ve sendikal baskıların okul yöneticisi atamalarında etkili olduğunu düşündüklerini göstermektedir. Bununla birlikte araştırma sonuçlarına göre katılımcılar genel olarak öğretmenliğe döndüklerinde sorun yaşamadıklarını, öğretmenliğe dönmenin yararlarının kendine zaman ayırma, zihinsel ve fiziksel yükten kurtulma şeklinde olduğunu, öğretmenliğe döndüklerinde yaşadıkları sorunları aşmak için de kişisel gelişim seminerlerine katıldıklarını, diğer öğretmenlerle fikir alışverişinde bulunduklarını ve velilerle iş birliği yaptıklarını ifade etmişlerdir. Araştırma sonuçları ilgili alan yazınla ilişkili bir biçimde tartışılmış ve bazı öneriler sunulmuştur.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Sosyal Bilimler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 23 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 3 |