Araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma ve yazma kavramlarına ilişkin algılarını metaforlar yoluyla belirleyebilmektir. Araştırma, Kırıkkale il merkezindeki 39 ilkokulda dördüncü sınıfta öğrenim gören 142 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler 2016 yılında şubat ve mart aylarında toplanmıştır. Veri toplamak için araştırmacıların hazırladığı “Okuma ve Yazma Kavramlarına Yönelik Metafor Belirleme Formu” kullanılmıştır. Durum çalışması desenindeki araştırmada verilerin çözümlenmesinde ve değerlendirilmesinde “içerik analizi” tekniği kullanılmıştır. Bu kapsamda, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin “okuma” ve “yazma” kavramlarına ilişkin algılarının çeşitlilik gösterebildiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada öğrencilerin okuma ve yazmayı hayal, oyun ve öğrenme aracına benzettikleri belirlenmiştir. Okuma ve yazma etkinliklerinin öğrencilerin inanç, beklenti, istek ve ihtiyaçlarına göre düzenlenmesi ve farkındalıklarının artırılması gerekmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Social Sciences |
Authors | |
Publication Date | March 28, 2018 |
Acceptance Date | February 7, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 11 Issue: 1 |