The aim of this research is to identify
Imam-Hatip school administrators’ competencies of managing change. This rapid
change in Imam-Hatip schools in recent years has brought a number of problems
to manage with it. With the quantitative changes on the institutional basis, as
well as information and technological developments in the social field have
been reflected in these schools. This change reflected in schools should be
managed. The administrators of Imam Hatip schools should be able to manage this
change. In the study, it was shown that based on the scale of competencies of
managing change the school administrators who worked in imam-hatip schools;
were very sufficient in the dimension in the dimension of “determining the need
for change in school”, “preparing for change in school” and “applying change in
school”, and very much sufficient in
“evaluating change in school ”. There was no difference between the
opinions of the age, length of service and administration in the perceptions of
the managers about the competencies of managing change. As a result of the
findings of the research, Imam-hatip school administrators considered
themselves sufficient to manage change. They also stated that they have
fulfilled the requirements for managing change.
Change Organizational Change Change Management Primary and Middle School Administrators Competence in Managing Change
Bu araştırmanın
amacı, İmam-Hatip Okullarında görev yapan okul yöneticilerinin değişimi yönetme
yeterliklerini belirlemektir. İmam-Hatip Okulları ile ilgili son yıllarda
meydana gelen hızlı değişim birtakım yöneltilmesi gereken sorunları da
beraberinde getirmiştir. Bir taraftan kurumsal temeldeki nicel
değişiklikler, diğer taraftan da
toplumsal alanda meydana gelen bilgi ve teknolojik gelişmeler, bu okullara
yansımıştır. Okullara yansıyan bu değişimin yönetilmesi gerekmektedir.
İmam-Hatip Okullarının yöneticilerinin bu değişimi yönetme yeterliğine sahip
olmaları gerekmektedir. Araştırmada,
imam-hatip okullarında görev yapan okul yöneticilerinin değişimi yönetme
yeterlikleri ölçülmüştür. Yapılan ölçüm ile ortaya çıkan sonuçlar, imam-hatip
okullarının değişim yönetimi hakkında bilgi vermektedir. Araştırmada elde edilen
bulguların analizlerinden, İmam-Hatip Okulu yöneticilerinin değişimi yönetme ve
uygulama konusunda yeterli oldukları anlaşılmıştır. Araştırmaya katılarak görüş
bildiren müdürler, mesleki ve yöneticilik kıdemine göre değişimi yönetme
yeterlikleri konusunda doğrudan bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Müdürler,
değişimin bir süreç olduğunu, bu sürecin yönetilmesinde ortaya çıkan sorunların
zamanında fark edilememesinden doğan sorunların, bir yönetim sorununa yol
açtığını söylemişlerdir. Değişim yönetimi süreçlerinde yeterli olmak aynı
zamanda “yönetim krizini” de çözmede de yeterli olmayı gerektirmektedir. İmam-Hatip
Okullarında ortaya çıkan değişimin somut olarak algılanması ve yönetilmesi
konusundaki idari mekanizmanın işletilmesi görevi müdürlere verilmiştir.
Araştırmada bu görevi yerine getirecek olan imam-hatip okulu müdürlerinin
yeterlikleri değerlendirilmiştir. Değerlendirme yapılırken, yöneticilerin
uygulamaları ile sahip oldukları bağımsız değişkenlerin ilişkileri de
belirlenmeye çalışılmıştır.
Değişim Örgütsel değişim Değişim yönetimi İlköğretim okulu yöneticileri Değişimi yönetme yeterlikleri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 27, 2019 |
Submission Date | April 13, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 7 |
Turkish Journal of Religious Education Studies is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.