Bu çalışmada, birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin yabancı dil dersi öğretim yöntemleri konusundaki bilgi ve yeterlik durumlarının, kendi görüşleri doğrultusunda tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Formun güvenirliği için 2 sınıf öğretmenine ön uygulama yapılmıştır. Çalışma, 2015-2016 öğretim yılında Mersin ili Tarsus ilçesinde yer alan sekiz birleştirilmiş sınıfı bulunan ilkokullarda görev yapmakta olan ve yabancı dil dersine giren 11 birleştirilmiş sınıf öğretmeni ile yürütülmüştür. Katılımcıların seçiminde gönüllülük ve maksimum çeşitlilik gözetilmiştir. Verilerin analizinde ise alt başlıklar daha önceden belirlendiği için betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda, birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin yabancı dil seviyelerinin çok düşük olduğu, yabancı dil öğretimi konusunda hiçbir eğitim almamış oldukları ortaya çıkmıştır. Bu durum da birleştirilmiş sınıflarda yabancı dil eğitiminin başarısız olmasının en büyük sebebi olabilir. Ayrıca, sınıf ortamında kullanılan araç gereçlerin, yöntem ve tekniklerin ve etkinliklerin tamamının yanlış bir şekilde uygulandığı ve hem öğretmenlerde hem de öğrencilerde ilgisizliğe ve güdülerinin düşmesine neden olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
This study aimed to identify the knowledge and competency of the multigrade class teachers about the foreign language teaching methods and techniques through their opinions. In line with this purpose, the data was collected by semi-structured interview form developed by the researchers. The form was administered to two class teachers for the reliability of the form. The study was conducted with 11 multigrade class teachers teaching foreign language classes in eight primary schools having multigrade classes in Tarsus County in Mersin in 2015- 2016 education year. Volunteering and maximum diversity were paid regard to selecting the participants. From the results obtained from the data in the research, ıt was found that the language proficiency level of the multigrade teachers was very low and that they received no training on how to teach foreign languages. This may be the main reason why foreign language education is unsuccessful in multigrade classes. Besides, it was also found that the instruments and equipment, methods and techniques, and activities used in class were used incorrectly and this resulted in lack of interest and demotivation of both the teachers and the students
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 29, 2016 |
Submission Date | October 14, 216 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 1 |
Google Scholar