Purpose and Importance: The aim of
this study is to show how tourist guidance education is given and how to become
a tourist guide in the countries that attract the most tourists.
Methodology: Literature review and content
analysis method were used in the study.
Findings: With the literature search, the World Tourism
Organization (WTO) data of the year 2018 were examined and the tourist guidance
education systems of the most visited countries and the emerging countries in
tourism were examined. In the USA and France Professional training is not
required for the exercise of the profession. The shortest period of study is
the Republic of South Africa with 3 weeks and the longest is Argentina with 5
years. According to the findings, tourist guidance education in Europe varies between
3 months and 2 years. When the given educations are examined, some of the
common subjects are History, Art History, History of Religions, Archeology,
Geography, Mythology, Sociology and Social Science
Originality/Value: The study covers addressing and
evaluating educations of the countries that provide tourist guidance education
in the World.
Amaç ve Önem:
Çalışmanın amacı dünyada en çok
turist çeken ülkelerde turist rehberliği eğitiminin nasıl verildiği ve nasıl
turist rehberi olunduğunu ortaya koymaktır.
Yöntem: Çalışmada alan yazın taraması yapılarak
içerik analiz yönteminden yararlanılmıştır.
Bulgular: Yapılan literatür
taraması ile Dünya Turizm Örgütü (WTO) 2018 yılı verilerinden yararlanarak
dünyada en çok ziyaret edilen ülkeler ve turizmde yükselişte olan ülkelerin
turist rehberliği eğitim sistemleri incelenmiştir. Amerika Birleşik Devletleri
ve Fransa’da mesleğin icrası için profesyonel eğitim şartı aranmamaktadır.
Eğitim süresi en kısa 3 hafta ile Güney Afrika Cumhuriyeti, en uzun ülke ise 5
yıl ile Arjantin’dir. Elde edilen bulgulara göre Avrupa’da turist rehberliği
eğitimi 3 ay ile 2 yıl arasında değişmektedir. Verilen eğitimler incelendiğinde
ortak olan konulardan Bazıları Tarih, Sanat Tarihi, Dinler Tarihi, Arkeoloji,
Coğrafya, Mitoloji, Sosyoloji ve Toplum Bilimidir.
Özgünlük/ Bilimsel Katkı: Dünyada turist rehberliği eğitimi veren
ülkelerin verdikleri eğitimler açısından ele alınmasını ve değerlendirilmesini
kapsamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 1 |