There are discrete dimensions in meeting tourism which influence guest satisfaction and loyalty, which also extend the seasonal impact, generate income, create employment opportunities, and help the promotion of the country and destination. Identifying the effects of these dimensions plays a crucial role in establishing the sustainability and competitive advantage of the destination. Accordingly, this study aims to explore the mediating role of perceived quality on the effect of destination awareness and image on destination satisfaction and loyalty in meeting tourism. Data used for analysis were obtained through face-to-face surveys administered to 500 voluntary participants who visited a five-star hotel operating in the Belek/Antalya tourism center in the context of meeting tourism. Structural equation modeling was used to analyze the research model. The data were analyzed using the statistical package programs SPSS 22.0 and AMOS 24.0. The analysis results uncovered that destination awareness and destination image bear direct effects on destination satisfaction and loyalty. Furthermore, partial mediating effects of perceived quality were identified on the impact of destination awareness and image on destination satisfaction and loyalty.
Destination awareness destination image destination loyalty destination satisfaction meeting tourism.
Turizm sektörünün mevsimsel etkilerini uzatan, gelir sağlayan, istihdam yaratan aynı zamanda ülkenin ve destinasyonun tanıtımına katkı sağlayan toplantı turizmi kapsamındaki misafirlerin memnuniyetini ve sadakatini etkileyen bir takım boyutlar bulunmaktadır. Bu boyutların etkisinin tespit edilebilmesi destinasyonun sürdürülebilirliği ve rekabet üstünlüğü sağlama açısından kritik bir rol oynamaktadır. Buradan hareketle bu araştırmada, toplantı turizminde destinasyon farkındalığının ve imajının destinasyon memnuniyeti ve sadakatine etkisinde algılanan kalitenin aracılık rolünün araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada analiz için kullanılan veriler, Belek/Antalya turizm merkezinde faaliyet gösteren beş yıldızlı bir otel işletmesini toplantı turizmi kapsamında ziyaret eden 500 gönüllü katılımcıdan yüz yüze anket tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma modelinin analiz edilmesinde Yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Veriler SPSS 22.0 ve AMOS 24.0 istatistiki paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda destinasyon farkındalığı ile destinasyon imajının destinasyon memnuniyeti ve destinasyon sadakati üzerinde doğrudan etkileri bulunmuştur. Ayrıca destinasyon farkındalığı ve imajının destinasyon memnuniyeti ve sadakatine etkisinde algılanan kalitenin kısmi aracılık rolünün olduğu tespit edilmiştir.
Destinasyon farkındalığı destinasyon imajı destinasyon sadakati destinasyon memnuniyeti toplantı turizmi.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 1 |