Application levels of school managers to the scientific problem solving of the institutional problems
Year 2012,
, 1 - 11, 31.07.2012
Mahmut Sagir
,
Süleyman Göksoy
Abstract
This study aims to investigate the extent of use of scientific problem solving processes and techniques by primary school administrators in organizational cases with the help of provincial educational inspectors’ views. The universe of the study is composed of 310 provincial educational inspectors in the city of Istanbul and the sample of the study consists of 165 provincial educational inspectors selected through “random sampling” in 2010-2011 educational year. According to the findings of the study it was found that the primary school administrators did not have sufficient knowledge related to the contribution of the implementation of the phases of the problem solving process to the solution of the problem. According to the findings of the study, it was seen that primary school administrators did not have adequate competence levels related to the implementation of scientific problem solving techniques to organizational problems.
References
- Arcaro, J. (1995). Creating Quality in the Classroom. Florida:St. Lucie Pres.
- Bonstingl, J. (1996). Kalite Okulları. (Çev. Hayal Köksal) İstanbul: Dünya Yayınları.
- Başaran, İ. E. (1982). Örgütsel Davranışın Yönetimi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
- Başaran, İ. E. (1993). Eğitim Yönetimi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
- Binbaşıoğlu, C. (1983). Eğitim Yöneticiliği. Ankara: Binbaşıoğlu Yayınları.
- Bingham, A. (1998). Çocuklarda Problem Çözme Yeteneklerinin Geliştirilmesi. (Çev. A. Ferhan Oğuzhan). İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
- Bursalıoğlu, Z. (1987). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları Yayın No. 154.
- Çalık, T. (2003). Yönetimde Problem Çözme Teknikleri, İstanbul: Nobel Yayınları.
- Çetin, C. Akın, B. Erol, V. (1998). Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Güvence Sistemi, İstanbul: Beta Basım Yayım.
- Edward, D. B. (2002). 6 Şapka Düşünme Tekniği (Çev: Ercan Tuzcular) İstanbul: Remzi Kitapevi.
- Efil, İ. (1999). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon. İstanbul: Alfa Basım, Yayım, Dağıtım.
- Ernest ,Y. (1992) Quality Improvement Consulting Group. London: Kogan Page.
- Erdoğan, İ. (2000). Okul Yönetimi ve Öğretim Liderliği, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
- Gelbal, S. (1991). Problem Çözme Becerisinin Öğretimle Geliştirilmesi. Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyumu, Eğitimde Nitelik Geliştirme. İstanbul: Özel Kültür Yayınları.
- Gordon, R. J. and R. W. Sharpin (1990). Management and Organizational Behavior. USA: Allyn and Bacon.
- Güçlüol, K. (1985). Eğitim Yönetimde Karar ve Örnek Olaylar. Ankara. Kadıoğlu Matbaası.
- Gürsel, M. (1997). Okul Yönetimi. Konya: Mikro Yayınları.
- Hoy, W.K. and Miskel. C. G. (1987). Educational Administration-Theory, Research and Practice. USA: Random House.
- Ihikawa, K. (1997). Toplam Kalite Kontrol. İstanbul: Kalder Yayınları.
- Kaynak, T. (1995). Organizasyonel Davranış ve Yönlendirilmesi. İstanbul: Alfa Basım Yayın Dağıtım.
- Keleş, O.B. (2000). Eğitim Yöneticilerinde Sorun Çözme ve Denetim Odağı İlişkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Langford P. D. ve Cleary A. B. (1995). Orchestrating Learning With Quality. American Society for Quality. Wisconsin: Quality Press.
- Morgan, C. T. (1999). Psikolojiye Giriş. (Çev. H.Arıcı ve Ark.). Ankara: Meteksan.
- Sağır, M. (2011). İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Öğretimsel Liderlik Rolleri ve Karşılaştıkları Sorunlar. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). A.İ.B.Ü. Bolu.
- Schermerhorn, J.R. (1989). Managment and Productivitiy. Third Edition. Printed in the United States.
Okul yöneticilerin örgütsel problemlere karşı bilimsel problem çözme süreç ve tekniklerini uygulama düzeyleri
Year 2012,
, 1 - 11, 31.07.2012
Mahmut Sagir
,
Süleyman Göksoy
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu yöneticilerinin örgütsel problem durumlarında bilimsel problem çözme süreç ve tekniklerini ne derece uyguladıklarını il eğitim denetmenleri görüşleri doğrultusunda tespit etmektir. Araştırmanın çalışma evreni, 2010–2011 eğitim ve öğretim yılında, İstanbul’da görevli 310 il eğitim denetmeni, örneklemini ise “Basit Tesadüfî Örnekleme” yöntemi ile belirlenen 165 il eğitim denetmeni oluşturmuştur. Araştırmada elde edilen bulgulara göre ilköğretim okulu yöneticilerinin bilimsel problem çözme sürecinin aşamalarının uygulanmasında yeterli bilgiye sahip olmadıkları sonucuna varılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre ilköğretim okulu yöneticilerinin bilimsel problem çözme tekniklerinin örgütsel problemlere uygulanması hakkında gerekli yeterliliğe sahip olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
References
- Arcaro, J. (1995). Creating Quality in the Classroom. Florida:St. Lucie Pres.
- Bonstingl, J. (1996). Kalite Okulları. (Çev. Hayal Köksal) İstanbul: Dünya Yayınları.
- Başaran, İ. E. (1982). Örgütsel Davranışın Yönetimi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
- Başaran, İ. E. (1993). Eğitim Yönetimi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
- Binbaşıoğlu, C. (1983). Eğitim Yöneticiliği. Ankara: Binbaşıoğlu Yayınları.
- Bingham, A. (1998). Çocuklarda Problem Çözme Yeteneklerinin Geliştirilmesi. (Çev. A. Ferhan Oğuzhan). İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
- Bursalıoğlu, Z. (1987). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları Yayın No. 154.
- Çalık, T. (2003). Yönetimde Problem Çözme Teknikleri, İstanbul: Nobel Yayınları.
- Çetin, C. Akın, B. Erol, V. (1998). Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Güvence Sistemi, İstanbul: Beta Basım Yayım.
- Edward, D. B. (2002). 6 Şapka Düşünme Tekniği (Çev: Ercan Tuzcular) İstanbul: Remzi Kitapevi.
- Efil, İ. (1999). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon. İstanbul: Alfa Basım, Yayım, Dağıtım.
- Ernest ,Y. (1992) Quality Improvement Consulting Group. London: Kogan Page.
- Erdoğan, İ. (2000). Okul Yönetimi ve Öğretim Liderliği, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
- Gelbal, S. (1991). Problem Çözme Becerisinin Öğretimle Geliştirilmesi. Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyumu, Eğitimde Nitelik Geliştirme. İstanbul: Özel Kültür Yayınları.
- Gordon, R. J. and R. W. Sharpin (1990). Management and Organizational Behavior. USA: Allyn and Bacon.
- Güçlüol, K. (1985). Eğitim Yönetimde Karar ve Örnek Olaylar. Ankara. Kadıoğlu Matbaası.
- Gürsel, M. (1997). Okul Yönetimi. Konya: Mikro Yayınları.
- Hoy, W.K. and Miskel. C. G. (1987). Educational Administration-Theory, Research and Practice. USA: Random House.
- Ihikawa, K. (1997). Toplam Kalite Kontrol. İstanbul: Kalder Yayınları.
- Kaynak, T. (1995). Organizasyonel Davranış ve Yönlendirilmesi. İstanbul: Alfa Basım Yayın Dağıtım.
- Keleş, O.B. (2000). Eğitim Yöneticilerinde Sorun Çözme ve Denetim Odağı İlişkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Langford P. D. ve Cleary A. B. (1995). Orchestrating Learning With Quality. American Society for Quality. Wisconsin: Quality Press.
- Morgan, C. T. (1999). Psikolojiye Giriş. (Çev. H.Arıcı ve Ark.). Ankara: Meteksan.
- Sağır, M. (2011). İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Öğretimsel Liderlik Rolleri ve Karşılaştıkları Sorunlar. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). A.İ.B.Ü. Bolu.
- Schermerhorn, J.R. (1989). Managment and Productivitiy. Third Edition. Printed in the United States.