Research Article
BibTex RIS Cite

An Investigation of primary school students' perceptions of violence revealed through their drawings

Year 2012, , 21 - 37, 31.07.2012
https://doi.org/10.19128/turje.181040

Abstract

In this study, primary school students' perceptions of violence were investigated by means of pictures drawn by them. The participants included 80 students between the ages of 9 and 11 who attended three primary schools (3rd, 4th, and 5th grades) in the city of Konya during the 2011-2012 academic year. According to the findings of the study, the students mostly drew pictures of general violence which occurred in a family environment in the form of physical violence. In addition, students drew “father” as a figure practicing violence most, and “male child” and “mother” as figures exposed to violence most.

References

  • Aldinç, B. (6 Mayıs 2012). Çocuğunuzun çizdiği resim ne anlatıyor? Sabah Gazetesi, s. 7.
  • Arıcı, B. (2006). Resim, psikoloji ve çocuğun dünyasında resim. Sanat Dergisi (Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi),10, 15-22.
  • Aykaç, N. (2012). İlköğretim öğrencilerinin resimlerinde öğretmen ve öğrenme süreci algısı. Eğitim ve Bilim, 37(164), 228-315.
  • Deveci, H., Karadağ, R., & Yılmaz, F. (2008). İlköğretim öğrencelerinin şiddet algıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(24), 351-368. Online erişim: http://www.esosder.org/.
  • Dotson, M. L. (2007). Educational criticism, a form of arts-based educational research for studying teachers. Journal of Ethnographic and Qualitative Research, 1, 11-20.
  • Ersoy, A. F., & Türkkan, B. (2010). İlköğretim öğrencilerinin çizdikleri karikatürlere yansıttıkları sosyal ve çevresel sorunların incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 35(156), 96-109.
  • Güleç, G., Topaloğlu, M., Ünsal, D., & Altıntaş, M. (2012). Bir kısır döngü olarak şiddet. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 4(1), 112-137.
  • Sadık, F., Çakan, H., & Artut, K. (2011). Çocuk resimlerine yansıyan çevre sorunlarının sosyo-ekonomik farklılıklara göre analizi. İlköğretim Online, 10(3), 1066-1080. Online Erişim: http://ilkogretimonline.org.tr
  • Taşdelen, V. (2009). ). Bir iletişimsizlik biçimi olarak şiddet. Başka Psikiyatri ve Düşünce Dergisi, 3, 189-201.
  • TBMM Araştırma Komisyonu Raporu (2007). Türkiye Büyük Millet Meclisi çocuklarda ve gençlerde artan şiddet eğilimi ile okullarda meydana gelen olayların araştırılarak alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla kurulan meclis araştırması komisyonu raporu. Ankara: Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Online Erişim: http://www.tbmm.gov.tr/sirasayi/donem22/yil01/ss1413_BOLUM%20I%20(0001-0150).pdf Uz-Baş, A., & Topçu-Kabasakal, Z. (2010). İlköğretim okullarında saldırganlık ve şiddet davranışlarının yaygınlığı. İlköğretim Online, 9(1), 93-105. Online Erişim: http://ilkogretim-online.org.tr
  • Yurtal, F., & Artut, K. (2008). Çocukların şiddeti algılama biçimlerinin çizdikleri resimlere yansımaları. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 15(3), 149-155.

İlköğretim birinci kademe öğrencilerinin şiddetle İlgili algılarının çizdikleri resimler aracılığıyla incelenmesi

Year 2012, , 21 - 37, 31.07.2012
https://doi.org/10.19128/turje.181040

Abstract

Bu çalışmada, ilköğretim birinci kademe öğrencilerinin şiddet algıları çizdikleri resimler aracılığıyla incelenmektedir. Araştırmaya 2011-2012 öğretim yılı Güz döneminde Konya ili üç merkez ilköğretim okulunda (3., 4., ve 5. sınıflarda) öğrenim gören ve 9-11 yaş grubunda olan toplam 80 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, öğrenciler en fazla aile ortamında fiziksel şiddet olarak gerçekleşen kendileri dışındaki (genel) bir şiddet durumuyla ilgili resimler çizmişlerdir. Ayrıca, öğrenciler şiddeti en çok uygulayan kişi olarak “baba”, şiddete en çok maruz kalan kişi olarak da “erkek çocuk” figürlerini çizmiştir.

References

  • Aldinç, B. (6 Mayıs 2012). Çocuğunuzun çizdiği resim ne anlatıyor? Sabah Gazetesi, s. 7.
  • Arıcı, B. (2006). Resim, psikoloji ve çocuğun dünyasında resim. Sanat Dergisi (Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi),10, 15-22.
  • Aykaç, N. (2012). İlköğretim öğrencilerinin resimlerinde öğretmen ve öğrenme süreci algısı. Eğitim ve Bilim, 37(164), 228-315.
  • Deveci, H., Karadağ, R., & Yılmaz, F. (2008). İlköğretim öğrencelerinin şiddet algıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(24), 351-368. Online erişim: http://www.esosder.org/.
  • Dotson, M. L. (2007). Educational criticism, a form of arts-based educational research for studying teachers. Journal of Ethnographic and Qualitative Research, 1, 11-20.
  • Ersoy, A. F., & Türkkan, B. (2010). İlköğretim öğrencilerinin çizdikleri karikatürlere yansıttıkları sosyal ve çevresel sorunların incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 35(156), 96-109.
  • Güleç, G., Topaloğlu, M., Ünsal, D., & Altıntaş, M. (2012). Bir kısır döngü olarak şiddet. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 4(1), 112-137.
  • Sadık, F., Çakan, H., & Artut, K. (2011). Çocuk resimlerine yansıyan çevre sorunlarının sosyo-ekonomik farklılıklara göre analizi. İlköğretim Online, 10(3), 1066-1080. Online Erişim: http://ilkogretimonline.org.tr
  • Taşdelen, V. (2009). ). Bir iletişimsizlik biçimi olarak şiddet. Başka Psikiyatri ve Düşünce Dergisi, 3, 189-201.
  • TBMM Araştırma Komisyonu Raporu (2007). Türkiye Büyük Millet Meclisi çocuklarda ve gençlerde artan şiddet eğilimi ile okullarda meydana gelen olayların araştırılarak alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla kurulan meclis araştırması komisyonu raporu. Ankara: Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Online Erişim: http://www.tbmm.gov.tr/sirasayi/donem22/yil01/ss1413_BOLUM%20I%20(0001-0150).pdf Uz-Baş, A., & Topçu-Kabasakal, Z. (2010). İlköğretim okullarında saldırganlık ve şiddet davranışlarının yaygınlığı. İlköğretim Online, 9(1), 93-105. Online Erişim: http://ilkogretim-online.org.tr
  • Yurtal, F., & Artut, K. (2008). Çocukların şiddeti algılama biçimlerinin çizdikleri resimlere yansımaları. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 15(3), 149-155.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Articles
Authors

Merve Gül Akbulut This is me

Ahmet Saban

Publication Date July 31, 2012
Acceptance Date July 16, 2012
Published in Issue Year 2012

Cite

APA Akbulut, M. G., & Saban, A. (2012). İlköğretim birinci kademe öğrencilerinin şiddetle İlgili algılarının çizdikleri resimler aracılığıyla incelenmesi. Turkish Journal of Education, 1(1), 21-37. https://doi.org/10.19128/turje.181040

Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0