Review
BibTex RIS Cite

Measurement and evaluation in the curriculums of high school education applied in Turkey from the establishment of the republic onward

Year 2012, , 52 - 60, 31.07.2012
https://doi.org/10.19128/turje.181042

Abstract

In this study was to determine how measurement and evaluation placed in the high school curriculum that were designed from the time when the republic was established onwards in Turkey. In this study was conducted with document analysis approach. According to the findings of the study, from 1924 to 1980s, there has not been the approach to the measurement and evaluation of the curriculums. In some of the curriculums have been given limited information about written exams. In the same years as the measurement and assessment tools have been written and oral exams, but there are not sample. After 1991, curriculums have different type questions such as multiple-choice, true / false, essay and so on. But they are not included systematically. Since 2005 curriculums have a measurement and evaluation approach, various measurement tools and examples of questions at different levels.

References

  • Demirel, Ö. (1999). Eğitimde Program Geliştirme. Cumhuriyet Döneminde Eğitim II. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Demirel, Ö. (2009). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme (12. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. 3.Baskı. Ankara: Anı yayıncılık
  • MEB (1972). Orta Öğretim Programındaki Yönelmeler (1924-1970). İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (1934). Lise Müfredat Programı. İstanbul: Devlet Matbaası.
  • MEB (1938). Lise Programı. İstanbul: Devlet Matbaası.
  • MEB (1952). Lise Müfredat Programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (1956). Lise Müfredat Programı. Ankara: Maarif Basımevi.
  • MEB (1960). Lise Müfredat Programı. Ankara: Maarif Basımevi.
  • MEB (1970). Lise Müfredat Programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (1987). Lise Müfredat Programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (2005a). Temel eğitim destek programı ilköğretim 1-5. Sınıflar değerlendirme raporları.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (2005b). Temel eğitim destek programı ilköğretim 6. Sınıflar değerlendirme raporları.
  • MEB Ortaöğretim Genel Müdürlüğü (1998). Lise Ders Programları. Cilt I-II, Aralık
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon.
  • TC Kültür Bakanlığı (1937). Lise Sınav Talimatnamesi. İstanbul: İstanbul Devlet Basımevi.
  • Ulutaş, S. ve Erman, M. (2011). Cumhuriyetin Kuruluşundan Günümüze Türkiye’de Uygulanmış Olan İlkokul, Ortaokul ve İlköğretim Okulları Öğretim Programlarında Ölçme ve Değerlendirme. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, Yaz 2011, 2(1), 148-154
  • Varış, F. (1988). Eğitimde Program Geliştirme ”Teori ve Teknikler” 4. baskı. Ankara: A.Ü. Eğitim Fakültesi Yay. No: 157
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (5.Baskı). Ankara: Seçkin Yay.

Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze Türkiye’de uygulanmış olan ortaöğretim programlarında ölçme ve değerlendirme

Year 2012, , 52 - 60, 31.07.2012
https://doi.org/10.19128/turje.181042

Abstract

Bu çalışma ile Türkiye’de Cumhuriyetin ilanından günümüze kadar ortaöğretim okullarında uygulanan öğretim programlarında ölçme ve değerlendirmeye nasıl yer verildiğinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışma doküman incelemesi yaklaşımı ile yapılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre : 1924 yılından 1980’li yıllara kadar yapılan öğretim programlarında ölçme ve değerlendirme yaklaşımından söz edilmemiş olup, bazı programlarda yazılı yoklamalar hakkında sınırlı bilgi verilmiştir. Aynı yıllar arasında ölçme ve değerlendirme araçları olarak yazılı ve sözlü sınavlardan söz edilmiş fakat örnek sorulara yer verilmemiştir. 1991 yılından sonra yapılan programlarda yazılı soruları dışında çoktan seçmeli, doğru/yanlış vb. ölçme araçlarından örnekler verilmiş ancak bunlar da sistematik olarak tüm programlarda yer almamıştır. Öğretim programlarında verilen örnek sorular da genelde bilgi ve kavrama basamağında sorulardan oluşmaktadır. 2005 yılından sonra yapılan programlarda ölçme ve değerlendirme yaklaşımı, çeşitli ölçme araç ve yöntemlerinden farklı düzeylerde örneklere yer verilmiştir.

References

  • Demirel, Ö. (1999). Eğitimde Program Geliştirme. Cumhuriyet Döneminde Eğitim II. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Demirel, Ö. (2009). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme (12. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. 3.Baskı. Ankara: Anı yayıncılık
  • MEB (1972). Orta Öğretim Programındaki Yönelmeler (1924-1970). İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (1934). Lise Müfredat Programı. İstanbul: Devlet Matbaası.
  • MEB (1938). Lise Programı. İstanbul: Devlet Matbaası.
  • MEB (1952). Lise Müfredat Programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (1956). Lise Müfredat Programı. Ankara: Maarif Basımevi.
  • MEB (1960). Lise Müfredat Programı. Ankara: Maarif Basımevi.
  • MEB (1970). Lise Müfredat Programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (1987). Lise Müfredat Programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (2005a). Temel eğitim destek programı ilköğretim 1-5. Sınıflar değerlendirme raporları.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (2005b). Temel eğitim destek programı ilköğretim 6. Sınıflar değerlendirme raporları.
  • MEB Ortaöğretim Genel Müdürlüğü (1998). Lise Ders Programları. Cilt I-II, Aralık
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon.
  • TC Kültür Bakanlığı (1937). Lise Sınav Talimatnamesi. İstanbul: İstanbul Devlet Basımevi.
  • Ulutaş, S. ve Erman, M. (2011). Cumhuriyetin Kuruluşundan Günümüze Türkiye’de Uygulanmış Olan İlkokul, Ortaokul ve İlköğretim Okulları Öğretim Programlarında Ölçme ve Değerlendirme. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, Yaz 2011, 2(1), 148-154
  • Varış, F. (1988). Eğitimde Program Geliştirme ”Teori ve Teknikler” 4. baskı. Ankara: A.Ü. Eğitim Fakültesi Yay. No: 157
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (5.Baskı). Ankara: Seçkin Yay.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Reviews
Authors

Seher Ulutas

Mehtap Erman This is me

Publication Date July 31, 2012
Acceptance Date July 27, 2012
Published in Issue Year 2012

Cite

APA Ulutas, S., & Erman, M. (2012). Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze Türkiye’de uygulanmış olan ortaöğretim programlarında ölçme ve değerlendirme. Turkish Journal of Education, 1(1), 52-60. https://doi.org/10.19128/turje.181042

Cited By

2018 YILI İLKÖĞRETİM DERS PROGRAMLARINDA COĞRAFYA EĞİTİMİ
lnternational Journal of Geography and Geography Education
VEDAT ŞAHİN
https://doi.org/10.32003/igge.622193

Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0