Türkiye’nin inovasyon kapasitesini arttırabilmesi için yüksek nitelikli Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) işgücüne ihtiyacı vardır. Yirmibirinci yüzyılın değişen şart ve problemleriyle birlikte takım çalışması ve disiplinlerarası yaklaşımları doğuran bu ihtiyaç, gençlerimizi ve özellikle kız öğrencilerimizi erken yaşlardan itibaren FeTeMM araştırmaları yapabilecek şekilde eğitecek öğrenme ortamlarının tasarımını ve bu tasarımları etkin şekilde kullanabilecek öğretmenlerin yetiştirilmesini gerektirir. Buna mukabil yapılan araştırmalar göstermektedir ki, öğretmenlerimiz mesleklerine etkin bir FeTeMM eğitimi verebilmek için gerekli bütünleşik öğretmenlik bilgisinden yoksun şekilde başlamaktadır. Bu makalenin amacı araştırmacıları FeTeMM eğitimi üzerine yürüttükleri çalışmalarının sonuçlarını TURJE’de yayımlamak konusunda cesaretlendirmektir.
Turkey needs qualified science, technology, engineering, and mathematics (STEM) workforce, who will contribute to increasing country’s innovation capacity. Reforms conducted in our educational system should cultivate STEM teachers who will train young science and engineering researchers by engaging in STEM practices at early ages. However, research suggests that new teachers entering the profession are not prepared with an integrated teaching knowledge to foster STEM education. This paper is more than a call for manuscripts on STEM education and encourages fellow researchers to conduct STEM education research in the Turkish context.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Letter From Editor |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0