This research aims to specify the impacts of fluent reading techniques (repeated reading, paired reading and readers’ theater) for eliminating reading disability on a forth grade elementary school student. Case study method is employed in this qualitative research. With in the context of this research, first, a student who has reading disability was chosen and reading level of the student was assessed by the researchers. According to student’s reading skills level and needs, an individulaized reading program has been preapared for the student. Research was applied and continued for 12 weeks and total of 48 hours. Results of the study showed that student’s level of word recognition and reading comprehension has improved from “anxiety level” to “instruction level” after the application.
Bu çalışma, okuma güçlüğü olan bir ilkokul dördüncü sınıf öğrencisinin okuma güçlüğünün giderilmesinde akıcı okuma tekniklerinin (tekrarlı okuma, eşli okuma ve okuyucu tiyatroları) etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, nitel araştırma tekniklerinden durum çalışması deseni ile yürütülmüştür. Çalışma kapsamında öncelikli olarak okuma güçlüğü olan bir öğrenci seçilmiş, araştırmacılar tarafından öğrencinin okuma düzeyi belirlenmiştir. Daha sonra kuramsal çerçeve ve öğrencinin okuma becerileri dikkate alınarak bireyselleştirilmiş okuma programı hazırlanmıştır. On iki haftayı kapsayan bu uygulama, toplam kırk sekiz ders saatinde tamamlanmıştır. Araştırma sonuçları, uygulama sonunda öğrencinin kelime tanıma ve anlama düzeylerinin “endişe düzeyi”nden “öğretim düzeyi”ne çıktığını göstermiştir
Primary Language | En |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 7, 2015 |
Acceptance Date | April 20, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0