Bu araştırma, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) ile ilgili Türkiye kaynaklı yapılmış çalışmaları; yayın yılı, yayın türü, araştırma konuları, uygulama alanları, örneklem seçimi, örneklem düzeyi, araştırma yöntemi, veri toplama aracı ve veri analiz yöntemi açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini 2009-2013 yılları arasında yapılan 32 makale ve 17 tez olmak üzere 49 çalışmaya oluşturmaktadır. Araştırma kapsamına alınan çalışmalar içerik analizi yapılarak elde edilen sonuçlar araştırma sorularına yanıt verecek şekilde yüzde, frekans gibi betimsel istatistik yöntemleriyle analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, Türkiye'de TPAB ile ilgili yapılan çalışmaların yıllara göre arttığı, öğretmenlerin TPAB düzeylerinden çok öğretmen adaylarının TPAB düzeylerini inceleyen çalışmaların yapıldığı, en çok tercih edilen uygulama alanlarının matematik ve fen olduğu, araştırma yöntemi olarak nicel yöntemlerin daha çok uygulandığı ve veri toplama aracı olarak da anketin daha çok kullanıldığı görülmüştür. Bu çalışmada elde edilen verilerin analizi istatistiksel olarak yorumlanmış; TPAB çerçevesine yaptığı katkı literatüre dayalı olarak tartışılmıştır.
This study aims to investigate studies about Technological Pedagogical Content Knowledge
(TPCK) conducted in Turkey, in terms of publication year, publication type, research topics,
implementation areas, sample selection, sampling level, research methodology, data collection
instruments and data analysis methods. The sample of the study consists of 49 (32 articles and
17 theses) studies conducted between 2009 and 2013 years. The results obtained through content
analysis were analyzed by descriptive statistical methods such as percentage and frequency
distributions in order to answer the research questions. According the findings; TPCK related
studies in Turkey increased by year, pre-service teachers TPCK levels investigated more than
teachers TPCK levels, the most preferred field is mathematics and science in the studies,
quantitative methods were applied mostly, and surveys were used more than other data
collection instruments. The analysis of the data obtained in this study were interpreted
statistically and contribution to the TPCK framework has been discussed based on the literature.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 30, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0