Çalışmada Türkiye için yeni bir sosyo-bilimsel tartışma konusu olan nükleer ile yaşam konusu ele alınmıştır. Çalışmanın amacı öğretmen adaylarının nükleer kavramı ile ilgili bilgi ve nükleer ile yaşam konusundaki düşüncelerinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma paradigmasının esas alındığı araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 Eğitim Öğretim Yılında Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde farklı anabilim dallarında öğrenim görmekte olan 127 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve açık uçlu 6 sorudan oluşan bir anket kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının nükleer ile ilgili sınırlı bilgiye sahip oldukları, sahip oldukları bilgiyi genellikle medya yoluyla öğrendikleri, öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun nükleer santral olan bir ilde yaşamak istemedikleri ancak Türkiye’de nükleer santral kurulması konusunda (isteme ya da istememe) oranların birbirine yakın olduğu görülmüştür. Bunlara ek olarak öğretmen adaylarının öğrenim gördükleri anabilim dallarına göre bilgi ve düşüncelerinde farklılıklar olduğu da saptanmıştır.
This study deals with an issue about life with nuclear, which is a new socio-scientific argument
for Turkey. The aim of this study is to examine the knowledge about the concept of nuclear and
beliefs on life with nuclear as perceived by teacher candidates. The study group of the research,
which is based on the paradigm of qualitative research, consists of 127 teacher candidates who
study in different departments in 2014-2015 Academic Year at Sinop University Faculty of
Education. In this research, a survey which is developed by the researchers and consisting of
six open-ended questions is used. As a result of the research, it has been revealed that teacher
candidates has limited information about nuclear, they usually learn this information through
the media, the most of teacher candidates do not want to live in a city where there is nuclear
power plant. Yet, the rates about whether or not to support the construction of a nuclear power
plant are close to each other. In addition to these, it is found that teacher candidates have
different knowledge and opinions according to their department in which they study.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0