Research Article
BibTex RIS Cite

An evaluation of Ignác Kúnos’s forty-four Turkish Fairy Tales in terms of values

Year 2016, , 144 - 156, 31.07.2016
https://doi.org/10.19128/turje.17633

Abstract

The purpose of this study is to scrutinize Ignác Kúnos ’s Forty-Four Turkish Fairy Tales in
terms of the values that are required to be given directly within the scope of the 6th and 7th grade
social studies curriculum. This study is important not only because it deals with fairy tales,
which constitute the least common oral and written literary works used in social studies, but
also because it is the first study to dwell on Ignác Kúnos ’s Forty-Four Turkish Fairy Tales in
terms of values. This is a qualitative study. Data were collected via document analysis method.
The source of data of the study is 44 fairy tales in Forty-Four Turkish Fairy Tales. Descriptive
analysis method was employed to analyze the data. The fairy tales in Forty-Four Turkish Fairy
Tales were classified according to the values to be given directly within the scope of the social
studies curriculum for the 6th and 7th grades. The analysis indicated that the most frequent values
in Forty-Four Turkish Fairy Tales are helpfulness, honesty, responsibility, being hardworking,
respecting diversity, being fair, respecting rights and freedoms, and peace respectively.

References

  • Aça, M., Ekici, M. ve Yılmaz, A. M. (2015). Anonim halk edebiyatı. M. Ö. Oğuz (Ed.), Türk halk edebiyatı el kitabı (12. Baskı), Ankara: Grafiker. ss.133-238.
  • Akbaba, B., Kılcan, B. ve Çepni, O. (2013). The effect of 2011 Van earthquake on 8th grade students' value rankings. Mevlana International Journal of Education (MIJE) Vol. 3(4), pp. 75-85.
  • Akbaş, O. (2004). Türk milli eğitim sisteminin duyuşsal amaçlarının ilköğretim II.kademedeki gerçekleşme derecesinin değerlendirilmesi (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Akbaş, O. (2005). Değer öğretiminde yeni yaklaşımlar. İlköğretim sosyal bilgiler dersi öğretim programı ve klavuzu (6-7. Sınıflar), Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Akbaş, O. (2008). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(10), 9-27.
  • Akkaya, N. (2014). Keloğlan masallarında yer alan değerlerin incelenmesi, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 2, Sayı: 2/1: 312-324. Doi Number: http: //dx.doi.org/10.16992/ ASOS.170
  • Aktepe, V. (2010). İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde “yardımseverlik” değerinin etkinlik temelli öğretimi ve öğrencilerin tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Aladağ, S. (2009). İlköğretim sosyal bilgiler öğretiminde değer eğitimi yaklaşımlarının öğrencilerin sorumluluk değerini kazanma düzeyine etkisi (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Altan, M. Z. (2011). Çoklu zekâ kuramı ve değerler eğitimi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(4), 53-57.
  • Arweck, E. & Nesbitt, E. (2004). Values education: The development and classroom use of an educational programme, British Educational Research Journal, 30(2), 245-261.
  • Boratav, P. N. (2015). 100 soruda Türk halk edebiyatı, (3.Baskı). Ankara: BilgeSu.
  • Çekin, A. (2012). Değer açısından ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersi kazanımları: Bir içerik analizi. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 12(2), 105-119.
  • Çifçi, T. (2016). Coğrafya’da değer eğitimi, Ankara: Pegem.
  • Çifçi, T. ve Eser-Ünaldı, Ü. (2014). Coğrafya öğretmenlerinin değer eğitiminin mevcut durumu ile ilgili görüş ve düşünceleri, Zeitschrift für die Welt der Türken, 6(2), 81-99.
  • Erdem, A. R. (2003). Üniversite kültüründe önemli bir unsur: Değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(4), 55-72.
  • Ersoy, A. (2010). İlköğretimde değer kazanımlarının incelenmesinde karikatür kullanımı: Dayanışma değeri örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 79-104.
  • Hökelekli, H. ve Gündüz, T. (2007). Üstün yetenekli çocukların değer yönelimleri ve eğitimleri. İçinde, R. Kaymakcan, S. Kenan, H. Hökelekli, Ş. Arslan ve M. Zengin (Ed.), Değerler ve eğitimi uluslararası sempozyumu. İstanbul: DEM. ss. 371-396.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel araştırma yöntemi. (21. Baskı). Ankara: Nobel.
  • Karatay, H. (2007). Dil edinimi ve değer öğretimi sürecinde masalın önemi ve işlevi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(3), 463-475.
  • Kaymakçı, S. (2013). Sosyal bilgiler ders kitaplarında sözlü ve yazılı edebi türlerin kullanım durumu. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 230-255.
  • Keskin, Y. (2008). Türkiye’de sosyal bilgiler öğretim programlarında değerler eğitimi: tarihsel gelişim, 1998 ve 2004 programlarının etkililiğinin araştırılması (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Kılcan, B. ve Akbaba, B. (2013). Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan kültürel mirasa duyarlılık değerine ilişkin öğrenci algılarının incelenmesi. Journal of World of Turks , 5(3), 113-137.
  • Kılcan, B. ve Akbaba, B. (2014). Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan estetik değerine ilişkin öğrenci algılarının incelenmesi, Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(4), 1047-1076. [Online]: http://eku.comu.edu.tr/
  • Kunduroğlu, T. (2010). 4. sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programıyla bütünleştirilmiş “değerler eğitimi” programının etkililiğinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Kúnos, I. (2016). 44 Türk peri masalı (Çev. İ. K. Yalçındağ), İstanbul: Tefrika.
  • Küçük, B., Gedik, F.ve Akkuş, Z. (2014). Masal kitaplarının 6. sınıf sosyal bilgiler değerleri perspektifinden analizi, Turkish Studies, 9(2), 1071-1087.
  • Merriam, S. B. (2013). Araştırmanın desenlenmesi ve örneklem seçimi (Çev. S.Turan ve D.Yılmaz), S. Turan (Çev. Ed.), Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber, Ankara. Nobel. ss.55-82.
  • Öztürk, C. ve Otluoğlu, R. (2005). Sosyal bilgiler öğretiminde edebî ürünler ve yazılı materyaller. (3. Baskı). Ankara: Pegem.
  • Saygılı, G. (2015). Değerin tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması. M. Gündüz (Ed.), Değerler eğitimi. Ankara: Maya. ss. 1-18.
  • Sever, E., Memiş, A. ve Sever, S. (2015). Pertev Naili Boratav’ın zaman zaman içinde masal kitabının değerler açısından incelenmesi, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi XIV. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (21-23 Mayıs 2015) Özel Sayısı, 246-263. Doi: 10.14686/BUEFAD.2015USOSOzelsayi13214.
  • Sönmez, Ö. F. (2014). Atasözlerinin sosyal bilgiler programındaki değerler açısından incelenmesi, Zeitschrift für die Welt der Türken, 6(2), 101-115.
  • Tahiroğlu, M. ve Çetin, T. (2015). Değerler öğretiminde kullanılan yöntemler. M. Gündüz (Ed.), Değerler eğitimi. Ankara: Maya. ss. 19-48.
  • Tahiroğlu, M., Kayabaşı, O. A. ve Kayabaşı, R. G. (2013). Türk halk masallarının öğrencilerin insani değerlere yönelik tutumlarına etkisi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 6(4), 477-495. DOI number: http://dx.doi.org/10.5578/keg.5519
  • Tahiroğlu, M., Yıldırım, T. ve Çetin, T. (2010). Değer eğitimi yöntemlerine uygun geliştirilen çevre eğitimi etkinliğinin, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin çevreye ilişkin tutumlarına etkisi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:30, 231-248.
  • Tokcan, H. (2016). Sosyal bilgiler ve edebiyat. H. Tokcan (Ed.), Sosyal bilgilerde sözlü ve yazılı edebiyat incelemeleri. Ankara: Pegem. ss.1-24.
  • Tokdemir, M. A. (2007). Tarih öğretmenlerinin değerler ve değer eğitimi hakkındaki görüşleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Tozlu, N. ve Topsakal, C. (2007). Avrupa birliğine uyum çerçevesinde değerler eğitimi. R. Kaymakcan, S. Kenan, H. Hökelekli, Ş. Arslan ve M. Zengin (Ed.), Değerler ve eğitimi uluslararası sempozyumu. İstanbul: DEM. ss. 177-202.
  • Ulusoy, K. (2007). Lise tarih programında yer alan geleneksel ve demokratik değerlere yönelik öğrenci tutumlarının ve görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Ülken, H. Z. (1969). Sosyoloji sözlüğü. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Veugelers, W. (2000). Different ways of teaching values, Educational Review. 52(1), 37-46.
  • Yalar, T. (2010). İlköğretim sosyal bilgiler programında değerler eğitiminin mevcut durumunun belirlenmesi ve öğretmenlere yönelik bir program modülü geliştirme. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Yaman, E. (2012). Değerler eğitimi eğitimde yeni ufuklar, (Göz. Geç. 2.Baskı). Ankara: Akçağ.
  • Yazıcı, K. (2006). Değerler eğitimine genel bir bakış. Türklük Bilimi Araştırmaları, 19, 499 - 532.
  • Yeşil, R. ve Aydın, D. (2007). Demokratik değerlerin eğitiminde yöntem ve zamanlama. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(2), 65-84.
  • Yeşiltaş, E. (2016). Masallar ile sosyal bilgiler öğretimi. H. Tokcan (Ed.), Sosyal bilgilerde sözlü ve yazılı edebiyat incelemeleri. Ankara: Pegem. ss.237-259.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yıldırım, K. (2009). Values education experiences of Turkish class teachers: A phenomonological approach. Eurasian Journal Of Educational Research, 35, 165-184.
  • Yıldız, M. ve Çalışkan, H. (2007). Tarihi bir olayın sosyal bilgiler dersinde değer öğretiminde kullanılmasına yönelik örnek bir uygulama. Kök Araştırmanlar, 9(2), 119-128.
  • Yiğittir, S. ve Keleş, H. (2011). Sosyal bilgiler dersinde değer eğitimine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri, Milli Eğitim, Sayı: 189, 144-154.
  • Yiğittir, S. ve Öcal, A. (2010). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin değer yönelimleri, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 407-416.
  • Yiğittir, S. ve Öcal, A. (2011). Lise tarih öğretmenlerinin değerler ve değerler eğitimi konusundaki görüşleri, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomi̇k Araştırmalar Dergi̇si, 13(20), 117-124.
  • Ziebertz, H. G. (2007). Çokkültürlü bir toplumda değerler eğitimi modelleri. R. Kaymakcan, S. Kenan, H. Hökelekli, Ş. Arslan ve M. Zengin (Ed.), Değerler ve eğitimi uluslararası sempozyumu. İstanbul: DEM. ss. 445-466.

Ignác Kúnos’un 44 Türk Peri Masalı adlı eserinin değerler açısından incelenmesi

Year 2016, , 144 - 156, 31.07.2016
https://doi.org/10.19128/turje.17633

Abstract

Bu çalışmanın amacı Ignác Kúnos’un “44 Türk Peri Masalı” adlı eserini, sosyal bilgiler 6 ve 7. sınıf öğretim programında yer alan doğrudan kazandırılması hedeflenen değerler açısından incelemektir. Bu çalışma sosyal bilgilerde kullanılan sözlü ve yazılı edebiyat ürünleri içerisinde en az rastlanan ürün olan masalları ele alması ve Ignác Kúnos’un “44 Türk Peri Masalı” adlı eserinin değerler açısından incelenmesine yönelik ilk çalışma olması nedeniyle önem taşımaktadır. Nitel araştırma yönteminin benimsendiği bu çalışmada veri toplama amacıyla doküman analizi tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırmanın veri toplama kaynağını “44 Türk Peri Masalı” adlı masal kitabındaki toplam 44 masal oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. “44 Türk Peri Masalı” adlı masal kitabındaki masallar sosyal bilgiler 6 ve 7. sınıf öğretim programında yer alan doğrudan verilecek değerlere göre sınıflandırılmıştır. Çalışmanın sonucunda “44 Türk Peri Masalı” adlı masal kitabında en sık rastlanan değerin sırasıyla yardımseverlik, dürüstlük, sorumluluk, çalışkanlık, farklılıklara saygı, adil olma, hak ve özgürlüklere saygı ve barış olduğu görülmüştür.

References

  • Aça, M., Ekici, M. ve Yılmaz, A. M. (2015). Anonim halk edebiyatı. M. Ö. Oğuz (Ed.), Türk halk edebiyatı el kitabı (12. Baskı), Ankara: Grafiker. ss.133-238.
  • Akbaba, B., Kılcan, B. ve Çepni, O. (2013). The effect of 2011 Van earthquake on 8th grade students' value rankings. Mevlana International Journal of Education (MIJE) Vol. 3(4), pp. 75-85.
  • Akbaş, O. (2004). Türk milli eğitim sisteminin duyuşsal amaçlarının ilköğretim II.kademedeki gerçekleşme derecesinin değerlendirilmesi (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Akbaş, O. (2005). Değer öğretiminde yeni yaklaşımlar. İlköğretim sosyal bilgiler dersi öğretim programı ve klavuzu (6-7. Sınıflar), Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Akbaş, O. (2008). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(10), 9-27.
  • Akkaya, N. (2014). Keloğlan masallarında yer alan değerlerin incelenmesi, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 2, Sayı: 2/1: 312-324. Doi Number: http: //dx.doi.org/10.16992/ ASOS.170
  • Aktepe, V. (2010). İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde “yardımseverlik” değerinin etkinlik temelli öğretimi ve öğrencilerin tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Aladağ, S. (2009). İlköğretim sosyal bilgiler öğretiminde değer eğitimi yaklaşımlarının öğrencilerin sorumluluk değerini kazanma düzeyine etkisi (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Altan, M. Z. (2011). Çoklu zekâ kuramı ve değerler eğitimi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(4), 53-57.
  • Arweck, E. & Nesbitt, E. (2004). Values education: The development and classroom use of an educational programme, British Educational Research Journal, 30(2), 245-261.
  • Boratav, P. N. (2015). 100 soruda Türk halk edebiyatı, (3.Baskı). Ankara: BilgeSu.
  • Çekin, A. (2012). Değer açısından ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersi kazanımları: Bir içerik analizi. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 12(2), 105-119.
  • Çifçi, T. (2016). Coğrafya’da değer eğitimi, Ankara: Pegem.
  • Çifçi, T. ve Eser-Ünaldı, Ü. (2014). Coğrafya öğretmenlerinin değer eğitiminin mevcut durumu ile ilgili görüş ve düşünceleri, Zeitschrift für die Welt der Türken, 6(2), 81-99.
  • Erdem, A. R. (2003). Üniversite kültüründe önemli bir unsur: Değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(4), 55-72.
  • Ersoy, A. (2010). İlköğretimde değer kazanımlarının incelenmesinde karikatür kullanımı: Dayanışma değeri örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 79-104.
  • Hökelekli, H. ve Gündüz, T. (2007). Üstün yetenekli çocukların değer yönelimleri ve eğitimleri. İçinde, R. Kaymakcan, S. Kenan, H. Hökelekli, Ş. Arslan ve M. Zengin (Ed.), Değerler ve eğitimi uluslararası sempozyumu. İstanbul: DEM. ss. 371-396.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel araştırma yöntemi. (21. Baskı). Ankara: Nobel.
  • Karatay, H. (2007). Dil edinimi ve değer öğretimi sürecinde masalın önemi ve işlevi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(3), 463-475.
  • Kaymakçı, S. (2013). Sosyal bilgiler ders kitaplarında sözlü ve yazılı edebi türlerin kullanım durumu. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 230-255.
  • Keskin, Y. (2008). Türkiye’de sosyal bilgiler öğretim programlarında değerler eğitimi: tarihsel gelişim, 1998 ve 2004 programlarının etkililiğinin araştırılması (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Kılcan, B. ve Akbaba, B. (2013). Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan kültürel mirasa duyarlılık değerine ilişkin öğrenci algılarının incelenmesi. Journal of World of Turks , 5(3), 113-137.
  • Kılcan, B. ve Akbaba, B. (2014). Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan estetik değerine ilişkin öğrenci algılarının incelenmesi, Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(4), 1047-1076. [Online]: http://eku.comu.edu.tr/
  • Kunduroğlu, T. (2010). 4. sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programıyla bütünleştirilmiş “değerler eğitimi” programının etkililiğinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Kúnos, I. (2016). 44 Türk peri masalı (Çev. İ. K. Yalçındağ), İstanbul: Tefrika.
  • Küçük, B., Gedik, F.ve Akkuş, Z. (2014). Masal kitaplarının 6. sınıf sosyal bilgiler değerleri perspektifinden analizi, Turkish Studies, 9(2), 1071-1087.
  • Merriam, S. B. (2013). Araştırmanın desenlenmesi ve örneklem seçimi (Çev. S.Turan ve D.Yılmaz), S. Turan (Çev. Ed.), Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber, Ankara. Nobel. ss.55-82.
  • Öztürk, C. ve Otluoğlu, R. (2005). Sosyal bilgiler öğretiminde edebî ürünler ve yazılı materyaller. (3. Baskı). Ankara: Pegem.
  • Saygılı, G. (2015). Değerin tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması. M. Gündüz (Ed.), Değerler eğitimi. Ankara: Maya. ss. 1-18.
  • Sever, E., Memiş, A. ve Sever, S. (2015). Pertev Naili Boratav’ın zaman zaman içinde masal kitabının değerler açısından incelenmesi, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi XIV. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (21-23 Mayıs 2015) Özel Sayısı, 246-263. Doi: 10.14686/BUEFAD.2015USOSOzelsayi13214.
  • Sönmez, Ö. F. (2014). Atasözlerinin sosyal bilgiler programındaki değerler açısından incelenmesi, Zeitschrift für die Welt der Türken, 6(2), 101-115.
  • Tahiroğlu, M. ve Çetin, T. (2015). Değerler öğretiminde kullanılan yöntemler. M. Gündüz (Ed.), Değerler eğitimi. Ankara: Maya. ss. 19-48.
  • Tahiroğlu, M., Kayabaşı, O. A. ve Kayabaşı, R. G. (2013). Türk halk masallarının öğrencilerin insani değerlere yönelik tutumlarına etkisi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 6(4), 477-495. DOI number: http://dx.doi.org/10.5578/keg.5519
  • Tahiroğlu, M., Yıldırım, T. ve Çetin, T. (2010). Değer eğitimi yöntemlerine uygun geliştirilen çevre eğitimi etkinliğinin, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin çevreye ilişkin tutumlarına etkisi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:30, 231-248.
  • Tokcan, H. (2016). Sosyal bilgiler ve edebiyat. H. Tokcan (Ed.), Sosyal bilgilerde sözlü ve yazılı edebiyat incelemeleri. Ankara: Pegem. ss.1-24.
  • Tokdemir, M. A. (2007). Tarih öğretmenlerinin değerler ve değer eğitimi hakkındaki görüşleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Tozlu, N. ve Topsakal, C. (2007). Avrupa birliğine uyum çerçevesinde değerler eğitimi. R. Kaymakcan, S. Kenan, H. Hökelekli, Ş. Arslan ve M. Zengin (Ed.), Değerler ve eğitimi uluslararası sempozyumu. İstanbul: DEM. ss. 177-202.
  • Ulusoy, K. (2007). Lise tarih programında yer alan geleneksel ve demokratik değerlere yönelik öğrenci tutumlarının ve görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Ülken, H. Z. (1969). Sosyoloji sözlüğü. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Veugelers, W. (2000). Different ways of teaching values, Educational Review. 52(1), 37-46.
  • Yalar, T. (2010). İlköğretim sosyal bilgiler programında değerler eğitiminin mevcut durumunun belirlenmesi ve öğretmenlere yönelik bir program modülü geliştirme. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Yaman, E. (2012). Değerler eğitimi eğitimde yeni ufuklar, (Göz. Geç. 2.Baskı). Ankara: Akçağ.
  • Yazıcı, K. (2006). Değerler eğitimine genel bir bakış. Türklük Bilimi Araştırmaları, 19, 499 - 532.
  • Yeşil, R. ve Aydın, D. (2007). Demokratik değerlerin eğitiminde yöntem ve zamanlama. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(2), 65-84.
  • Yeşiltaş, E. (2016). Masallar ile sosyal bilgiler öğretimi. H. Tokcan (Ed.), Sosyal bilgilerde sözlü ve yazılı edebiyat incelemeleri. Ankara: Pegem. ss.237-259.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yıldırım, K. (2009). Values education experiences of Turkish class teachers: A phenomonological approach. Eurasian Journal Of Educational Research, 35, 165-184.
  • Yıldız, M. ve Çalışkan, H. (2007). Tarihi bir olayın sosyal bilgiler dersinde değer öğretiminde kullanılmasına yönelik örnek bir uygulama. Kök Araştırmanlar, 9(2), 119-128.
  • Yiğittir, S. ve Keleş, H. (2011). Sosyal bilgiler dersinde değer eğitimine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri, Milli Eğitim, Sayı: 189, 144-154.
  • Yiğittir, S. ve Öcal, A. (2010). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin değer yönelimleri, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 407-416.
  • Yiğittir, S. ve Öcal, A. (2011). Lise tarih öğretmenlerinin değerler ve değerler eğitimi konusundaki görüşleri, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomi̇k Araştırmalar Dergi̇si, 13(20), 117-124.
  • Ziebertz, H. G. (2007). Çokkültürlü bir toplumda değerler eğitimi modelleri. R. Kaymakcan, S. Kenan, H. Hökelekli, Ş. Arslan ve M. Zengin (Ed.), Değerler ve eğitimi uluslararası sempozyumu. İstanbul: DEM. ss. 445-466.
There are 52 citations in total.

Details

Subjects Studies on Education
Journal Section Research Articles
Authors

Bahadır Kılcan

Publication Date July 31, 2016
Acceptance Date July 12, 2016
Published in Issue Year 2016

Cite

APA Kılcan, B. (2016). An evaluation of Ignác Kúnos’s forty-four Turkish Fairy Tales in terms of values. Turkish Journal of Education, 5(3), 144-156. https://doi.org/10.19128/turje.17633

Cited By










Masal ve efsanelerde değerler eğitimi: Muş ili örneği
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
Süleyman AYDENİZ
https://doi.org/10.29000/rumelide.949511

Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0