Okul öncesi eğitim
kurumlarında bulunan öğrenme merkezlerindeki uygulamaların saptanması amacıyla
yapılan çalışma nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı karma bir
yöntemle gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu Aydın il merkezinde Milli Eğitim
Bakanlığı’na bağlı 6 bağımsız anaokulu ile bünyesinde anasınıfı bulunan 27
ilköğretim okul içerisinden seçilen öğretmenler oluşturmuştur. Çalışma gönüllü olarak katılan 11 anasınıfı,
5 bağımsız anaokulundan birer öğretmen olmak üzere 16 öğretmen ile
gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Genel Bilgi Formu”
ile araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış “Öğretmen Görüşme Formu”
ve “Öğrenme Merkezleri Değerlendirme Gözlem Formu” kullanılmıştır. Genel bilgi formunda öğretmen ve sınıfına
yönelik beş soruya yer verilmiştir. Öğretmen Görüşme Formu öğretmenlerin
öğrenme merkezlerini düzenleme ve kullanımına ilişkin altı sorudan
oluşmaktadır. Öğrenme Merkezleri Değerlendirme Gözlem Forumu’nda ise
“merkezlerin düzenlenmesine yönelik 11, “merkezlerin kullanılmasına” yönelik
sekiz olmak üzere toplam 19 gözlem durumuna yer verilmiş, gözlem durumları “var”, “yok”, “kısmen” biçiminde
derecelendirilmiş ve açıklama kısmı eklenmiştir. Verilerin analizinde betimsel
ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır.
Araştırmanın amacı kapsamında gerekli temalar ve kodlar belirlenmiş ve
veriler bu kodlar üzerinden tanımlanmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda çalışmaya
katılan öğretmenlerin öğrenme merkezlerini düzenleme ve kullanımına ilişkin
beceri düzeylerinin düşük olduğu görülmüştür.
The study used both
the qualitative and quantitative research method, aims to determine the
practices regarding learning centers in the preschool class. The sample is
selected from preschool teachers who are worked in Aydın. The (Ministry of
Education) schools are kindergartens in 27 primary schools and 5 preschools. In
sum, 16 volunteer teachers, who is 5 from kindergarten and 11 from kindergarten
of other schools are selected. For data collection, “The Learning Centers
Review and Observation Form” that is developed by researcher is used. The first
part of the learning centers review and observation form involves observations,
the information about the class and the teacher, and the teacher’s opinions
regarding learning centers, the second part involves observations about “design
of learning centers”, and the third part has observations about “application of
learning centers”. For data analysis, descriptive and content analysis methods
are used. First, the themes and codes are defined and then the themes are
coded. As the result of study, teachers' level of skills regarding the learning
center design and practice is found as low.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2017 |
Acceptance Date | January 26, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0