Research Article
BibTex RIS Cite

Okul öncesi eğitim kurumlarında bulunan öğrenme merkezlerindeki uygulamaların incelenmesi

Year 2017, , 1 - 16, 31.01.2017
https://doi.org/10.19128/turje.267357

Abstract

Okul öncesi eğitim
kurumlarında bulunan öğrenme merkezlerindeki uygulamaların saptanması amacıyla
yapılan çalışma nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı karma bir
yöntemle gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu Aydın il merkezinde Milli Eğitim
Bakanlığı’na bağlı 6 bağımsız anaokulu ile bünyesinde anasınıfı bulunan 27
ilköğretim okul içerisinden seçilen öğretmenler oluşturmuştur.  Çalışma gönüllü olarak katılan 11 anasınıfı,
5 bağımsız anaokulundan birer öğretmen olmak üzere 16 öğretmen ile
gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Genel Bilgi Formu”
ile araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış
Öğretmen Görüşme Formu”
ve “Öğrenme Merkezleri Değerlendirme Gözlem Formu” kullanılmıştır.  Genel bilgi formunda öğretmen ve sınıfına
yönelik beş soruya yer verilmiştir. Öğretmen Görüşme Formu öğretmenlerin
öğrenme merkezlerini düzenleme ve kullanımına ilişkin altı sorudan
oluşmaktadır. Öğrenme Merkezleri Değerlendirme Gözlem Forumu’nda ise
“merkezlerin düzenlenmesine yönelik 11, “merkezlerin kullanılmasına” yönelik
sekiz olmak üzere toplam 19 gözlem durumuna yer verilmiş, gözlem durumları  “var”, “yok”, “kısmen” biçiminde
derecelendirilmiş ve açıklama kısmı eklenmiştir. Verilerin analizinde betimsel
ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. 
Araştırmanın amacı kapsamında gerekli temalar ve kodlar belirlenmiş ve
veriler bu kodlar üzerinden tanımlanmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda çalışmaya
katılan öğretmenlerin öğrenme merkezlerini düzenleme ve kullanımına ilişkin
beceri düzeylerinin düşük olduğu görülmüştür.

References

  • Anders, Y., Rossbach, H. G., Weinert ,S., Ebert, S., Kuger, S., Lehrl, S., &Von Maurice, J. (2012). Home and Preschool Lear-ning Environments and The İrrelations to The Development of Early Numeracy Skills. Early Childhood Research Quarterly 27, 231– 244
  • Anonymous, (2010). Prepraring Children For Kindergarten. İndia-na Enstitute An Disability And Community. İndiana University.
  • Ayvacı, H.Ş.,Devecioğlu,Y.ve Yiğit, N.(2002). Okulöncesi Öğ-retmenlerinin Fen Ve Doğa Etkinliklerindeki Yeterliliklerinin Be-lirlenmesi. http://wwwJedu.metu.edu.tr/utbmek- 5/b_kitabl/PDF/ogretmen yetiştirme /bildiri/t277.pdf. (2) sitesin-den alınmıştır.
  • Beaty, J. (2013). Preschool Appropriate Practices: Environment Curriculum And Development. Australia: Wadsworth Cengage Learning,
  • Berris, R & Miller, E. (2011). How Design of the Physical Envi-ronment İmpacts Early Learning: Educators And Parents Perspec-tives. Australasian Journal of Early Childhood, 36(4).1-17.
  • Biçer, M. (1994). Ankara il merkezindeki anasınıfları ile uygula-ma anaokullarının fiziki özellikler açısından kıyaslanarak değer-lendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversite-si, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bullard, J. (2009). Creating Environments For Learning: Birth to Age Aight. Enhanced Pearson eText, New Jersey: Merrill.
  • Burchinal, M.,& Cryer, D. (2003). Diversity, child care quality, and developmental outcomes. Early Childhood Research Quar-terly, 18(4); 401–426.
  • Burchinal, M.,Peisner-Feinberg, E., Bryant, D., & Clifford, R. (2000). Children’s social and cognitive development and child-care quality: testing for differentials sociations related to poverty, gender, or ethnicity. Applied Developmental Science, 4(3), 149–165.
  • Butin, D. (2000). Early childhood centers. clearing house for edu-cational facilities, Washington, D.C. Department of Education, Washington, DC.2000-07-00 ERİC ED 446 422.
  • Büyüköztürk, Ş. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara, Türkiye. Pegem Akademi.
  • Ceglowski, D., & Bacigalupa, C. (2002). Four perspectives on child care quality. Early Childhood Education Journal, 30(2), 87-92.
  • Caples, S. E. (1996). Some guidelines for preschool design. Young Children, 51(4), 14-21.
  • Coughlin, P. A., Hansen, K. A., Heller, D., Kaufmann, R. K., Stolberg, J. R., & Walsh, K. B. (1997). Creating Child-Centered Class-Rooms. Washington, DC: Children’s Resources International, Inc.
  • Creswell, J.W. (2014). Nitel araştırma yöntemleri (beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni). İstanbul, Türkiye: Siyasal Akademi.
  • Çakır, A. (2011). Okul öncesinden ilgi köşelerinin düzenlenmesinin ve kullanılmasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Woolfolk, A. (2012). Educational Psychology (12th edition). New Jersey, USA: Prentice Hall PTR. ISBN 9780132613163.

Investigation of the practices in learning centers of pre-school education institutes

Year 2017, , 1 - 16, 31.01.2017
https://doi.org/10.19128/turje.267357

Abstract

The study used both
the qualitative and quantitative research method, aims to determine the
practices regarding learning centers in the preschool class. The sample is
selected from preschool teachers who are worked in Aydın. The (Ministry of
Education) schools are kindergartens in 27 primary schools and 5 preschools. In
sum, 16 volunteer teachers, who is 5 from kindergarten and 11 from kindergarten
of other schools are selected. For data collection, “The Learning Centers
Review and Observation Form” that is developed by researcher is used. The first
part of the learning centers review and observation form involves observations,
the information about the class and the teacher, and the teacher’s opinions
regarding learning centers, the second part involves observations about “design
of learning centers”, and the third part has observations about “application of
learning centers”. For data analysis, descriptive and content analysis methods
are used. First, the themes and codes are defined and then the themes are
coded. As the result of study, teachers' level of skills regarding the learning
center design and practice is found as low.

References

  • Anders, Y., Rossbach, H. G., Weinert ,S., Ebert, S., Kuger, S., Lehrl, S., &Von Maurice, J. (2012). Home and Preschool Lear-ning Environments and The İrrelations to The Development of Early Numeracy Skills. Early Childhood Research Quarterly 27, 231– 244
  • Anonymous, (2010). Prepraring Children For Kindergarten. İndia-na Enstitute An Disability And Community. İndiana University.
  • Ayvacı, H.Ş.,Devecioğlu,Y.ve Yiğit, N.(2002). Okulöncesi Öğ-retmenlerinin Fen Ve Doğa Etkinliklerindeki Yeterliliklerinin Be-lirlenmesi. http://wwwJedu.metu.edu.tr/utbmek- 5/b_kitabl/PDF/ogretmen yetiştirme /bildiri/t277.pdf. (2) sitesin-den alınmıştır.
  • Beaty, J. (2013). Preschool Appropriate Practices: Environment Curriculum And Development. Australia: Wadsworth Cengage Learning,
  • Berris, R & Miller, E. (2011). How Design of the Physical Envi-ronment İmpacts Early Learning: Educators And Parents Perspec-tives. Australasian Journal of Early Childhood, 36(4).1-17.
  • Biçer, M. (1994). Ankara il merkezindeki anasınıfları ile uygula-ma anaokullarının fiziki özellikler açısından kıyaslanarak değer-lendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversite-si, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bullard, J. (2009). Creating Environments For Learning: Birth to Age Aight. Enhanced Pearson eText, New Jersey: Merrill.
  • Burchinal, M.,& Cryer, D. (2003). Diversity, child care quality, and developmental outcomes. Early Childhood Research Quar-terly, 18(4); 401–426.
  • Burchinal, M.,Peisner-Feinberg, E., Bryant, D., & Clifford, R. (2000). Children’s social and cognitive development and child-care quality: testing for differentials sociations related to poverty, gender, or ethnicity. Applied Developmental Science, 4(3), 149–165.
  • Butin, D. (2000). Early childhood centers. clearing house for edu-cational facilities, Washington, D.C. Department of Education, Washington, DC.2000-07-00 ERİC ED 446 422.
  • Büyüköztürk, Ş. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara, Türkiye. Pegem Akademi.
  • Ceglowski, D., & Bacigalupa, C. (2002). Four perspectives on child care quality. Early Childhood Education Journal, 30(2), 87-92.
  • Caples, S. E. (1996). Some guidelines for preschool design. Young Children, 51(4), 14-21.
  • Coughlin, P. A., Hansen, K. A., Heller, D., Kaufmann, R. K., Stolberg, J. R., & Walsh, K. B. (1997). Creating Child-Centered Class-Rooms. Washington, DC: Children’s Resources International, Inc.
  • Creswell, J.W. (2014). Nitel araştırma yöntemleri (beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni). İstanbul, Türkiye: Siyasal Akademi.
  • Çakır, A. (2011). Okul öncesinden ilgi köşelerinin düzenlenmesinin ve kullanılmasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Woolfolk, A. (2012). Educational Psychology (12th edition). New Jersey, USA: Prentice Hall PTR. ISBN 9780132613163.
There are 17 citations in total.

Details

Subjects Studies on Education
Journal Section Research Articles
Authors

Şermin Metin

Publication Date January 31, 2017
Acceptance Date January 26, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Metin, Ş. (2017). Investigation of the practices in learning centers of pre-school education institutes. Turkish Journal of Education, 6(1), 1-16. https://doi.org/10.19128/turje.267357

Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0