In this study, the effect
of traditional and computer-assisted instructon (CAI) methods on 7th grade
elementary school students' achievement in the topic of “Journey to the
Interior Structure of the Matter” was examined. Experimental design with
pre-test and post-test control group was used. The experimental and control
group students were taught for 8 weeks. Researchers used CAI (Adobe Flash,
Microsoft Office) in the experimental group and traditional learning methods in
the control group. The experimental group (N=23) and the control group (N=23)
were selected via simple random sampling. "Journey to the Internal
Structure of the Matter Success Test" developed by the researchers was
used to collect data. SPSS program was used for analysis of research data. In
the interpretation of the data, descriptive analyses and t-test were used.
Cohen d, also calculated the effect size. Results show that the success of the
students in both traditional learning and CAI methods has increased
significantly.
Bu çalışmada ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin “Maddenin İç Yapısına Yolculuk” ünitesini öğrenmelerinde geleneksel ve bilgisayar destekli öğrenme (BDÖ) yöntemlerinin öğrenci başarısı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmada, iki faktörlü karışık desen olarak tanımlanan ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerine 8 hafta boyunca araştırmacılar tarafından öğretim gerçekleştirilmiştir. Araştırmacılar deney grubunda BDÖ (Adobe Flash, Microsoft Office), kontrol grubunda ise geleneksel öğrenme yöntemlerinikullanmışlardır. Araştırma Konya İli, Selçuklu ilçesinde bulunan bir devlet okulunda yürütülmüştür. Çalışmanın deney (N=23) ve kontrol (N=23) grupları basit seçkisiz örnekleme yöntemi kapsamında belirlenmiştir. Ölçme aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Maddenin Iç Yapısına Yolculuk Başarı Testi” uygulanmıştır. Araştırma verileri SPSS programı ile analiz edilmiştir. Verilerin yorumlanmasında ise frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma hesaplanmış ve ikili değişkenler için t-testi kullanılmıştır. Ayrıca etki büyüklüğü indekslerinden Cohen d hesaplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, geleneksel öğrenme ile BDÖ yöntemlerinin her ikisinde de öğrenci başarısının anlamlı olarak arttığı görülmüştür.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2017 |
Acceptance Date | January 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0