Bu araştırmanın amacı,
öğretmen adaylarının pedagojik yeterlik algıları ile öğretmenlik mesleğine
ilişkin tutumları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın çalışma
evrenini, Harran Üniversitesi Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına
2014–2015 öğretim yılı bahar döneminde kayıt yaptıran 500 öğrenci
oluşturmaktadır. Çalışmada, adaylara gönderilen 500 ölçme aracından 487 tanesi
değerlendirilmiştir. Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin
tutumlarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının
öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları, pedagojik yeterlik algılarından daha
yüksek olmasına rağmen beklenilen düzeyde olmamıştır. Öğretmen adaylarının
pedagojik yeterlik algıları ile öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları karşılaştırmalı
olarak incelendiğinde; Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutum
ortalamalarının, Pedagojik Yeterlik Algılarından daha olumlu olduğu
görülmüştür. Ancak, öğretmen adaylarının hem öğretmenlik mesleğine ilişkin
tutumları hem de pedagojik yeterlik algıları beklenilen düzeyde olmadığı
sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının pedagojik yeterlik algıları ile
öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları arasında yüksek düzeyde, pozitif yönde
anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2017 |
Acceptance Date | April 12, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0