The primary purpose of this study is to determine the remarks of the
academicians and teacher candidates of the faculty of education about teacher
training system. The research is an embedded single case study, one of the
qualitative research methods The study group of this research consists of 46
academicians working in the Faculty of Education in Mersin University and 60
fourth grade teacher candidates in the 2015-2016 school year. The data of the
research were obtained by means of two different forms which were developed by
researchers and applied to academicians and teacher candidates. Content
analysis, one of the qualitative data analysis techniques, was used to analyze
the data in the study. According to the findings obtained in the research, the
academicians and teacher candidates evaluated teacher training system generally
in terms of curriculum, learning-teaching process, physical conditions,
student-academician profile and of the process of entry to the profession.
Bu çalışmanın temel amacı, eğitim fakültesi
öğretim elemanlarının ve öğretmen adaylarının öğretmen yetiştirme sistemine
ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu, 2015-2016
eğitim-öğretim yılında, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesinde görev yapan 46
öğretim elemanı ve dördüncü sınıfa devam eden 60 öğretmen adayından
oluşmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen,
öğretim elemanı ve öğretmen adaylarına uygulanan iki ayrı form kullanılarak
elde edilmiştir. Araştırmada verilerin çözümlenmesinde, nitel veri analizi
tekniklerinden içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara
göre eğitim fakültesi öğretim elemanları ve öğretmen adayları öğretmen
yetiştirme sistemini genel olarak eğitim programı, öğrenme-öğretme süreci,
fiziksel koşullar, öğrenci-öğretim elemanı profili ve mesleğe başlama süreci
açısından değerlendirmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2018 |
Acceptance Date | January 18, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0