Bu araştırmada, öğretmen adaylarının sınıfa aitlik ve algılanan destek düzeylerinin öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyona katkısının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya, Ege Bölgesindeki bir devlet üniversitesinde, fen bilgisi, sosyal bilgiler, Türkçe ve matematik öğretmenliği alanlarında öğrenim gören toplam 670 öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama araçları olarak Öğretmenin Seçimine Etki Eden Faktörler, Okula Aidiyet Duygusu ve Destek Ölçekleri kullanılmıştır. Veriler hiyerarşik çoklu regresyon analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Analiz sonuçları, sınıf aidiyeti duygusu ile öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyon arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler olduğunu göstermiştir. Buna ek olarak, destek türleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyon arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler olduğu ve öğretim üyelerinden alınan desteğin öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyonun en güçlü belirleyicisi olduğu belirlenmiştir. Eğitimsel uygulamalar ve öneriler tartışılmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2018 |
Acceptance Date | October 17, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0