The most important quality of the present era is considered as the extensive use of information technologies (Akkoyunlu, 1998). The use of information technologies in educational environments leads us to educational technologies. The use of educational technologies helps students to better understand the subject at hand by establishing interaction between them and the subject (Akpınar, 2004). The scope of education technology comprises all kinds of materials and equipment in a broad range from chalk and blackboard to educational videos and virtual software (Akpınar, 2004). A technological innovation recently introduced to this range of education technologies is the interactive whiteboard.
Bu araştırmanın amacı ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin matematik dersinde akıllı tahta kullanımına yönelik tutumlarını belirleyen bir ölçek geliştirmektir. Araştırma iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşamada ilgili yayınların taranması ile oluşturulan 29 maddelik taslak formun geliştirilmesi yer almaktadır. Bu taslak form 2008-2009 öğretim yılında İzmir ilindeki üç okulda öğrenim gören 141 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen veriler kullanılarak ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Güvenirlik çalışmasında Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı, iki yarı test güvenirliği, madde-toplam puan korelasyonu, alt ve üst grupların madde ortalama puanları arasındaki farkların sınanması için t testi; geçerlilik çalışmasında ise faktör analizi sonuçları değerlendirilmiştir. Analizler sonucunda geçerli ve güvenilir (α=0,898) olduğuna karar verilen 22 maddelik ölçek elde edilmiştir. Araştırmanın ikinci aşamasında, geliştirilmiş olan ölçek aynı öğretim yılı içinde İzmir ilindeki bir okulda öğrenim gören ve 60 öğrenciden oluşan farklı bir gruba uygulanmıştır. Bu uygulamada ise ölçeğin güvenirliği 0,923 olarak bulunmuş böylelikle ölçeğin güvenilir ve kullanılabilir olduğu kanıtlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | November 6, 2013 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 1 Issue: 3 |