Research Article
BibTex RIS Cite

The Investigation of Perceptions of Math Literacy Self-Efficacy and Mathematics Teaching Efficacy Belief Levels of Preservice Primary Mathematics Teachers

Year 2016, Volume: 7 Issue: 1, 207 - 228, 14.01.2016
https://doi.org/10.16949/turcomat.99884

Abstract

The purpose of this study is to determine the primary preservice mathematics teachers’ mathematics teaching efficacy perception with regard to the math literacy, and their belief in math teaching. It also aims to explore variables that contribute to these beliefs including gender, grade level, the type of high school where they were graduated, and to investigate the links amongst them. The study group of this research consisted of 278 preservice teachers who were in their second, third, or fourth year at the Faculty of Education, Primary School Mathematics Teaching at a university located in the West side of Turkey, during 2014-2015 academic year. “Mathematics Literacy Self-Efficacy Belief Instrument” and “The Mathematics Teaching Efficacy Belief Instrument” were used in this study to collect data. The findings showed that there was a small but significant relation between the preservice teachers’ mathematics literacy self-efficacy sense and mathematics teaching efficacy belief. Also it was found out that the preservice teachers’ mathematics literacy self-efficacy belief differentiates significantly depending on the their grade level.

References

  • Akay, H. ve Boz, N. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının matematiğe yönelik tutumları, matematiğe karşı öz-yeterlik algıları ve öğretmen öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2), 281-312.
  • Akkaya, R. ve Memnun, D. S.(2012) Öğretmen adaylarının matematiksel okuryazarlığa ilişkin öz-yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 96-111.
  • Brumbaugh, D. K., & Rock, D. (2001). Teaching secondary mathematics. London: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Bursal, M. (2010). Turkish pre-service elementary teachers’self-efficacy beliefs regarding mathematics and science teaching. International Journal of Science and Mathematics Education, 8, 649-666.
  • Çolak, S. K. (2006). Materyal kullanımının altıncı sınıf öğrencilerinin geometri kavramları bağlamında matematiksel okuryazarlığına etkisi üzerine deneysel bir çalışma (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dellinger, A. B., Bobbett, J. J., Olivier, D. F., & Ellet C. D. (2008). Measuring teachers’self-efficacy beliefs: Development and use of the TEBS-Self. Teaching and Teacher Education, 24(3), 751–766.
  • Demiralay, R. (2008). Öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanımları açısından bilgi okuryazarlığı öz-yeterlik algılarının değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Edge, D. (2003). New literacy’s in matehamtics: implications for teacher education. Retrieved 12.12.2014 from http://www. are.edu/01pap/edg01125htm.
  • Ekici, G. (2012). Akademik öz-yeterlik ölçeği: Türkçe’ye uyarlama geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 174-185.
  • Enochs, L., Smith, P. L., & Huinker, D. (2000). Establishing factorial validity of the mathematics teaching efficacy beliefs instrument. School Science and Mathematics, 100(4), 194–202.
  • Ersoy, Y. (1997). Okullarda matematik eğitimi: Matematikte okur-yazarlık. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 115-120.
  • Ersoy, Y. (2003). Matematik okur yazarlığı-II: Hedefler, geliştirilecek yetiler ve beceriler. 12.12.2014 tarihinde http://www.matder.org.tr adresinden erişilmiştir.
  • Gellert, U. (2004). Didactic material confronted with the concept of mathematical literacy. Educational Studies in Mathematics, 55, 163-179.
  • Görgen, İ. ve Tahta, H. (2005). Liselerde matematik öğretimi sürecindeki öğretmen davranışları ile öğrenci beklentilerinin karşılaştırılması. Milli Eğitim Bakanlığı Dergisi, 166, 113-122.
  • Hacıömeroğlu, G. ve Taşkın, Ç. Ş. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimi yeterlik inançları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 539-555.
  • Hackett, G., & Betz, N.E. (1989). An exploration of the mathematics self-efficacy/ mathematics performance correspondence. Journal for Research in Mathematics Education, 20, 261-273.
  • Hoy, W. K., & Woolfolk, A. E. (1990). Socialization of student teachers. American Educational Research Journal, 27, 279–300.
  • Kaiser, G., & Willander, T. (2004). Development of mathematical literacy: Results of an empirical study. Teaching Mathematics and Its Applications, 24(2-3), 48-60.
  • Karasar, N., (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Koray, Ö. (2003). Fen eğitiminde yaratıcı düşünmeye dayalı öğrenmenin öğrenme ürünlerine etkileri (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Koyuncu, İ. ve Haser, Ç. (2012, Haziran). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik okuryazarlığı öz-yeterlik düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulan bildiri, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Küçük, A. ve Demir, B. (2009). İlköğretim 6-8. sınıflarda matematik öğretiminde karşılaşılan bazı kavram yanılgıları üzerine bir çalışma. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 97-112.
  • Ma, X., & Kishor, N. (1997). Assessing the relationship between attitude toward mathematics and achievement in mathematics: A meta-analysis. Journal for Research in Mathematics Education. 28(1), 26-47
  • Nicolaidou, M., & Philippou, G. (2003). Attitudes towards mathematics, self-efficacy and achievement in problem-solving. Proceeding in the Third Conference of European Research in Mathematics Education, III. Pisa: University of Pisa.
  • National Research Council [NRC]. (1989). Everybody counts: A report to the nation of the future of mathematics education. National Academy Press, Washington, DC.
  • Organisation for Economic Co-operation and Development [OECD]. (2006). Assessing scientific, reading and mathematical literacy, a framework for PISA 2006. Retrieved 13.12.2014 from. http://www.pisa.oecd.org
  • Özdemir, S. M. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretim sürecine ilişkin öz yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 54, 277–306.
  • Özgen, K. ve Bindak, R. (2008). Matematik okuryazarlığı öz-yeterlik ölçeğinin geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 517-528.
  • Özgen, K. ve Bindak, R. (2011). Lise öğrencilerinin matematik okuryazarlığına yönelik öz-yeterlik inançlarının belirlenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 1073-1089.
  • Özsoy-Güneş, Z., Çıngıl-Barış, Ç. ve Kırbaşlar, F. G. (2013). Fen bilgisi öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı öz-yeterlik düzeyleri ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 47-64.
  • Özyürek, R. (2010). The reliability and validity of the mathematics self-efficacy informative sources scale. Educational Sciences: Teory & Practice, 10, 439-447.
  • Pajares, F., & Graham, L. (1999). Self-efficacy, motivation constructs and mathematics performance of entering middle school students. Contemporary Educational Psychology, 24,124-139
  • Papanastasiou, E. C., & Ferdig, F. R. (2006). Computer use and mathematical literacy: an analysis of existing and potential. The Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, 25, 361-371.
  • Peterson, P. L., Fennema, E., Carpenter, T. P., & Loef, M.(1989). Teachers’pedagogical content beliefs in mathematics. Cognition and Instruction, 6(1), 1-40.
  • Riggs, I. M., & Enochs, L. G.(1990). Toward the development of an elementary teacher’s science teaching efficiacy belief ınstrument. Science Education, 74(6), 625-637.
  • Schnulz, W. (2005). Mathematics self-efficacy and student expectations: Result from PISA 2003. Proceeding in the Annual Meeting of the American Educational Research Association, Montreal.
  • Siegle, D., & McCoach, D. B. (2007). Increasing student mathematics self-efficacy through teacher training. Journal of Advanced Academics, 18, 278-312.
  • Smith, J. P. (1996). Efficacy and teaching mathematics by telling: A challenge for reform. Journal for Research in Mathematics Education, 27(4), 387–402.
  • Swars, S., Hart, L. C., Smith,S. Z., Smith, M. E., & Tolar, T.A. (2007). Longitudinal study of elementary pre-service teachers’mathematics beliefs and content knowledge. School Science and Mathematics,107(9),325-335.
  • Şahin, Ö., Gökkurt, B. ve Soylu, Y. (2014). Öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının matematik öğretimi öz-yeterlik inançlarının karşılaştırılması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 120-133.
  • Tall, D. O., & Razali, M. R. (1993). Diagnosing students’difficulties in learning mathematics. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 24(2), 209–222.
  • Tekin, B. ve Tekin, S. (2004). Matematik öğretmen adaylarının matematiksel okuryazarlık düzeyleri üzerine bir araştırma. 13.12.2014 tarihinde http://www.matder.org.tr/default.asp?id=85 adresinden erişilmiştir.
  • Yenilmez, K. (2010). Öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı öz-yeterlik inançları, 9. Matematik Sempozyumu Bildiri Kitabı (s. 455-460). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Yore, L. D., Pimm, D., & Tuan, H. L. (2007). The literacy component of mathematical and scientific literacy. Intemational Joumal of Science and Mathematics Education, 5, 559-589.

İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Algıları İle Matematik Öğretimi Yeterlik İnanç Düzeylerinin İncelenmesi

Year 2016, Volume: 7 Issue: 1, 207 - 228, 14.01.2016
https://doi.org/10.16949/turcomat.99884

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematik okuryazarlığı öz-yeterlik algılarını belirlemek ve matematik öğretimi yeterlik inançlarını ortaya çıkarmak, cinsiyet, sınıf düzeyi, mezun olunan lise türü değişkenleri açısından incelemek ve aralarındaki ilişkiyi araştırmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 öğretim yılında ülkemizin batı bölgesinde yer alan bir üniversitede bulunan Eğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü’nde ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıfa devam eden 278 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu araştırma kapsamında “Matematik Okuryazarlığı Öz-yeterlik Ölçeği” ile “Matematik Öğretimi Yeterlik İnanç Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, adaylarının matematik okuryazarlığı öz-yeterlik algıları ile matematik öğretimi yeterlik inanç düzeyleri arasında pozitif yönde, düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı öz-yeterlik algılarının, sınıf düzeylerine göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir.

References

  • Akay, H. ve Boz, N. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının matematiğe yönelik tutumları, matematiğe karşı öz-yeterlik algıları ve öğretmen öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2), 281-312.
  • Akkaya, R. ve Memnun, D. S.(2012) Öğretmen adaylarının matematiksel okuryazarlığa ilişkin öz-yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 96-111.
  • Brumbaugh, D. K., & Rock, D. (2001). Teaching secondary mathematics. London: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Bursal, M. (2010). Turkish pre-service elementary teachers’self-efficacy beliefs regarding mathematics and science teaching. International Journal of Science and Mathematics Education, 8, 649-666.
  • Çolak, S. K. (2006). Materyal kullanımının altıncı sınıf öğrencilerinin geometri kavramları bağlamında matematiksel okuryazarlığına etkisi üzerine deneysel bir çalışma (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dellinger, A. B., Bobbett, J. J., Olivier, D. F., & Ellet C. D. (2008). Measuring teachers’self-efficacy beliefs: Development and use of the TEBS-Self. Teaching and Teacher Education, 24(3), 751–766.
  • Demiralay, R. (2008). Öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanımları açısından bilgi okuryazarlığı öz-yeterlik algılarının değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Edge, D. (2003). New literacy’s in matehamtics: implications for teacher education. Retrieved 12.12.2014 from http://www. are.edu/01pap/edg01125htm.
  • Ekici, G. (2012). Akademik öz-yeterlik ölçeği: Türkçe’ye uyarlama geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 174-185.
  • Enochs, L., Smith, P. L., & Huinker, D. (2000). Establishing factorial validity of the mathematics teaching efficacy beliefs instrument. School Science and Mathematics, 100(4), 194–202.
  • Ersoy, Y. (1997). Okullarda matematik eğitimi: Matematikte okur-yazarlık. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 115-120.
  • Ersoy, Y. (2003). Matematik okur yazarlığı-II: Hedefler, geliştirilecek yetiler ve beceriler. 12.12.2014 tarihinde http://www.matder.org.tr adresinden erişilmiştir.
  • Gellert, U. (2004). Didactic material confronted with the concept of mathematical literacy. Educational Studies in Mathematics, 55, 163-179.
  • Görgen, İ. ve Tahta, H. (2005). Liselerde matematik öğretimi sürecindeki öğretmen davranışları ile öğrenci beklentilerinin karşılaştırılması. Milli Eğitim Bakanlığı Dergisi, 166, 113-122.
  • Hacıömeroğlu, G. ve Taşkın, Ç. Ş. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimi yeterlik inançları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 539-555.
  • Hackett, G., & Betz, N.E. (1989). An exploration of the mathematics self-efficacy/ mathematics performance correspondence. Journal for Research in Mathematics Education, 20, 261-273.
  • Hoy, W. K., & Woolfolk, A. E. (1990). Socialization of student teachers. American Educational Research Journal, 27, 279–300.
  • Kaiser, G., & Willander, T. (2004). Development of mathematical literacy: Results of an empirical study. Teaching Mathematics and Its Applications, 24(2-3), 48-60.
  • Karasar, N., (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Koray, Ö. (2003). Fen eğitiminde yaratıcı düşünmeye dayalı öğrenmenin öğrenme ürünlerine etkileri (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Koyuncu, İ. ve Haser, Ç. (2012, Haziran). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik okuryazarlığı öz-yeterlik düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulan bildiri, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Küçük, A. ve Demir, B. (2009). İlköğretim 6-8. sınıflarda matematik öğretiminde karşılaşılan bazı kavram yanılgıları üzerine bir çalışma. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 97-112.
  • Ma, X., & Kishor, N. (1997). Assessing the relationship between attitude toward mathematics and achievement in mathematics: A meta-analysis. Journal for Research in Mathematics Education. 28(1), 26-47
  • Nicolaidou, M., & Philippou, G. (2003). Attitudes towards mathematics, self-efficacy and achievement in problem-solving. Proceeding in the Third Conference of European Research in Mathematics Education, III. Pisa: University of Pisa.
  • National Research Council [NRC]. (1989). Everybody counts: A report to the nation of the future of mathematics education. National Academy Press, Washington, DC.
  • Organisation for Economic Co-operation and Development [OECD]. (2006). Assessing scientific, reading and mathematical literacy, a framework for PISA 2006. Retrieved 13.12.2014 from. http://www.pisa.oecd.org
  • Özdemir, S. M. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretim sürecine ilişkin öz yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 54, 277–306.
  • Özgen, K. ve Bindak, R. (2008). Matematik okuryazarlığı öz-yeterlik ölçeğinin geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 517-528.
  • Özgen, K. ve Bindak, R. (2011). Lise öğrencilerinin matematik okuryazarlığına yönelik öz-yeterlik inançlarının belirlenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 1073-1089.
  • Özsoy-Güneş, Z., Çıngıl-Barış, Ç. ve Kırbaşlar, F. G. (2013). Fen bilgisi öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı öz-yeterlik düzeyleri ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 47-64.
  • Özyürek, R. (2010). The reliability and validity of the mathematics self-efficacy informative sources scale. Educational Sciences: Teory & Practice, 10, 439-447.
  • Pajares, F., & Graham, L. (1999). Self-efficacy, motivation constructs and mathematics performance of entering middle school students. Contemporary Educational Psychology, 24,124-139
  • Papanastasiou, E. C., & Ferdig, F. R. (2006). Computer use and mathematical literacy: an analysis of existing and potential. The Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, 25, 361-371.
  • Peterson, P. L., Fennema, E., Carpenter, T. P., & Loef, M.(1989). Teachers’pedagogical content beliefs in mathematics. Cognition and Instruction, 6(1), 1-40.
  • Riggs, I. M., & Enochs, L. G.(1990). Toward the development of an elementary teacher’s science teaching efficiacy belief ınstrument. Science Education, 74(6), 625-637.
  • Schnulz, W. (2005). Mathematics self-efficacy and student expectations: Result from PISA 2003. Proceeding in the Annual Meeting of the American Educational Research Association, Montreal.
  • Siegle, D., & McCoach, D. B. (2007). Increasing student mathematics self-efficacy through teacher training. Journal of Advanced Academics, 18, 278-312.
  • Smith, J. P. (1996). Efficacy and teaching mathematics by telling: A challenge for reform. Journal for Research in Mathematics Education, 27(4), 387–402.
  • Swars, S., Hart, L. C., Smith,S. Z., Smith, M. E., & Tolar, T.A. (2007). Longitudinal study of elementary pre-service teachers’mathematics beliefs and content knowledge. School Science and Mathematics,107(9),325-335.
  • Şahin, Ö., Gökkurt, B. ve Soylu, Y. (2014). Öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının matematik öğretimi öz-yeterlik inançlarının karşılaştırılması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 120-133.
  • Tall, D. O., & Razali, M. R. (1993). Diagnosing students’difficulties in learning mathematics. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 24(2), 209–222.
  • Tekin, B. ve Tekin, S. (2004). Matematik öğretmen adaylarının matematiksel okuryazarlık düzeyleri üzerine bir araştırma. 13.12.2014 tarihinde http://www.matder.org.tr/default.asp?id=85 adresinden erişilmiştir.
  • Yenilmez, K. (2010). Öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı öz-yeterlik inançları, 9. Matematik Sempozyumu Bildiri Kitabı (s. 455-460). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Yore, L. D., Pimm, D., & Tuan, H. L. (2007). The literacy component of mathematical and scientific literacy. Intemational Joumal of Science and Mathematics Education, 5, 559-589.
There are 44 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Bahar Dinçer

Esra Akarsu

Süha Yılmaz

Publication Date January 14, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Dinçer, B., Akarsu, E., & Yılmaz, S. (2016). İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Algıları İle Matematik Öğretimi Yeterlik İnanç Düzeylerinin İncelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 7(1), 207-228. https://doi.org/10.16949/turcomat.99884
AMA Dinçer B, Akarsu E, Yılmaz S. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Algıları İle Matematik Öğretimi Yeterlik İnanç Düzeylerinin İncelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). April 2016;7(1):207-228. doi:10.16949/turcomat.99884
Chicago Dinçer, Bahar, Esra Akarsu, and Süha Yılmaz. “İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Algıları İle Matematik Öğretimi Yeterlik İnanç Düzeylerinin İncelenmesi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 7, no. 1 (April 2016): 207-28. https://doi.org/10.16949/turcomat.99884.
EndNote Dinçer B, Akarsu E, Yılmaz S (April 1, 2016) İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Algıları İle Matematik Öğretimi Yeterlik İnanç Düzeylerinin İncelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 7 1 207–228.
IEEE B. Dinçer, E. Akarsu, and S. Yılmaz, “İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Algıları İle Matematik Öğretimi Yeterlik İnanç Düzeylerinin İncelenmesi”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), vol. 7, no. 1, pp. 207–228, 2016, doi: 10.16949/turcomat.99884.
ISNAD Dinçer, Bahar et al. “İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Algıları İle Matematik Öğretimi Yeterlik İnanç Düzeylerinin İncelenmesi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 7/1 (April 2016), 207-228. https://doi.org/10.16949/turcomat.99884.
JAMA Dinçer B, Akarsu E, Yılmaz S. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Algıları İle Matematik Öğretimi Yeterlik İnanç Düzeylerinin İncelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2016;7:207–228.
MLA Dinçer, Bahar et al. “İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Algıları İle Matematik Öğretimi Yeterlik İnanç Düzeylerinin İncelenmesi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), vol. 7, no. 1, 2016, pp. 207-28, doi:10.16949/turcomat.99884.
Vancouver Dinçer B, Akarsu E, Yılmaz S. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Algıları İle Matematik Öğretimi Yeterlik İnanç Düzeylerinin İncelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2016;7(1):207-28.