Bu çalışmanın amacı 4. sınıf matematik dersi
kesirler konusunda hazırlanan çoklu ortamların öğrencilerin akademik başarı
düzeylerine, matematik kaygı düzeylerine, bilgisayar kaygı düzeylerine ve çoklu
ortamlar hakkında düşüncelerine etkisini araştırmaktır. Araştırmada ön test -
son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubunda 13
erkek ve 18 kız, kontrol grubunda da 12 erkek ve 19 kız olmak üzere 31’er
öğrenci ile çalışma tamamlanmıştır. Veri toplama araçları olarak “Kesirler
Konusu Başarı Testi”, “İlköğretim Öğrencileri İçin Matematik Kaygı Ölçeği”,
“Bilgisayar Kaygı Ölçeği” ve “Öğrenci Görüşme Formu” kullanılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre, çoklu ortam uygulamalarının akademik başarıları
artırmak açısından geleneksel öğretim yöntemlerine göre daha etkili olduğu
sonucuna ulaşılmıştır. Matematik kaygısı testi verilerine göre hem çoklu ortam
uygulamalarının hem de geleneksel yöntemlerin öğrencilerin matematik
kaygılarını gidermede etkili olamadığı sonucuna ulaşılmış; kaygı, tutum,
özyeterlik vb. konularda daha uzun süreli araştırmalar yapılması önerilmiştir.
Deney grubuna uygulanan bilgisayar kaygısı testi verileri incelenmiş, araştırma
öncesinde öğrencilerde var olan kaygıların anlamlı derecede azaldığı sonucuna
ulaşılmıştır. Uygulanan öğrenci görüşme formu sonuçlarına göre öğrencilerin;
etkili konu anlatımı, konu tekrarı sağlaması, derse olan ilgiyi artırması ve
eğlenceli ders çalışma ortamı sağlaması konularında çoklu ortamlardan
yararlandıkları anlaşılmıştır. Çoklu ortamların diğer derslerde de; konu
anlatımı, ders tekrarı ve eğitsel oyunlarla birlikte etkili şekilde
kullanılması önerilmektedir.
This study aimed to
investigate the effect of multimedia material covering 4th grade
mathematics course fractions topic on students’ academic achievement levels,
math anxiety, computer anxiety levels and thoughts on multimedia. A
quasi-experimental design with pre-test - post-test and control group was
conducted. The study was carried out with 31 students in each group: 13 male
and 18 female students in the experimental group and 12 male and 19 female
students in the control group. “Fractions Achievement Test”, “Mathematics
Anxiety Scale”, “Computer Anxiety Scale”, and “Interview Form” were used as
data collection tools. It was concluded that multimedia applications were more
effective than traditional teaching methods in terms of improving academic
achievement. According to the math anxiety data, neither multimedia applications
nor traditional teaching methods were effective in relieving math anxiety of
the students. The anxiety existing before the study was significantly reduced.
The analysis of the interview forms indicated that multimedia applications
helped students in some areas such as effective presentation, revising the
subjects, increasing the interest in the course and providing a fun study
environment. Multimedia applications were recommended to be used effectively in
other courses as well in terms of lesson presentation, course revision and
educational games.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 8 Issue: 1 |