The main purpose of this study was to examine
pre-service secondary mathematics teachers’ (PSMTs) levels and development of
technological, pedagogical and content knowledge (TPACK). In line with this
purpose, this study was designed to use teaching experiment methodology within
a course. Therefore, while examining PSMTs’ development of TPACK, an
appropriate teaching method that supported development of PSMTs’ TPACK was
shared in this article. The participants of the study were 28 fourth grade
PSMTs. The teaching experiment methodology, one of the methods of qualitative
research design, was used in the study. By using this method, PSMTs were taught
about how to integrate technology into mathematics education, how to use varios
mathematics and geometry dynamic software, interactive applications that are
used in mathematics education and various websites related to education during
16 weeks and four hours in each week. The data was collected during the
experiment, and analyzed by using content analysis and document analysis
methods. The results show that PSMTs’ TPACK levels were developed by applying
the teaching experiment methodology. Particularly, in the activities they designed,
lesson plans, reflections and free writings, it was observed that PSMTS’ skills
about how to integrate technology in order to ease the learning and teaching of
mathematics and utilizing it were developed. Within this context, it is thought
that technology integrated courses or technology based courses should be taught
in the education programs.
Technological pedagogical content knowledge teaching experiment methodology using technology in mathematics education
Bu çalışmanın temel amacı, ortaöğretim matematik öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgi (TPAB) düzeylerinin ve gelişimlerinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, bu çalışma bir ders kapsamında öğretim deneyi yöntemi kullanılarak tasarlanmıştır. Çalışmanın katılımcıları, bir devlet üniversitesinin Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 28 tane 4. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Çalışmada, nitel araştırma paradigması benimsenerek öğretim deneyi yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem kullanılarak 16 hafta boyunca haftada 4 saat olmak üzere öğretmen adaylarına teknolojinin matematik eğitimine entegre edilmesi, çeşitli matematik/geometri yazılımlarının kullanılması, eğitimde kullanılan interaktif uygulamalar, web siteleri ve çeşitli teknolojik uygulamalar tanıtılmış ve çalışmanın verileri toplanarak, içerik ve doküman analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışmanın bulguları, uygulanan öğretim ile öğretmen adaylarının teknoloji bilgilerinin, teknolojik pedagoji bilgilerinin, teknolojik alan bilgilerinin ve TPAB düzeylerinin geliştiğini göstermektedir. Tasarladıkları etkinlikler ve ders planları ve yazdıkları haftalık yansımalar ve serbest yazılar incelendiğinde, öğretmen adaylarının matematik öğrenmeyi ve öğretmeyi kolaylaştırmak ve daha faydalı hale getirmek için teknolojiyi nerede ve nasıl kullanacaklarına dair becerilerinin geliştiği görülmüştür. Bu bağlamda, eğitim fakültelerindeki öğretmen yetiştirme programlarına teknoloji entegre edilmiş veya teknoloji tabanlı derslerin eklenmesinin veya bu derslerin içeriklerinin geliştirilerek arttırılmasının gerekli olduğu düşünülmektedir.
Teknolojik pedagojik alan bilgisi öğretim deneyi yöntemi matematik eğitiminde teknoloji kullanımı
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 3, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 8 Issue: 2 |