Bu çalışmada yedinci sınıf matematik dersinde doğrusal denklemler konusunda eğitsel robotik uygulamalarının öğrencilerin cebirsel akıl yürütme üzerindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından öğretim deneyi seçilmiştir. Bu çalışmada altı ortaokul öğrencisine idea o-bot robotik yazılımı öğretilmiştir. Araştırma sürecinde ön test uygulamasının ardından tasarlanan üç öğretim deneyi oturumu uygulanmış, ardından son test uygulaması yapılmıştır. Süreçte problem durumları karşısında kod yazma, yazılan koddan bir algoritma oluşturma, algoritmaları simülasyonda izleme, istenilen sonuca ulaşılamadığında yeniden algoritmasını geliştirme gibi aktiviteleri yer almıştır. Geliştirilen algoritmaların içerisinde belirli örüntü ve genelleme süreçleri bulundurması nedeniyle yapılan analizler sonucunda cebirsel akıl yürütme becerilerinde ön test ile son test karşılaştırıldığında gözlenebilir bir gelişim kaydedilmiştir. Bunun yanı sıra katılımcıların çoklu temsil biçimlerini kullanma, bu temsilleri anlama ve birbirine dönüştürme becerilerinde, bilimsel süreç becerilerinde ve problem çözme becerilerinde gelişim görülmüştür.
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
2018.KB.EGT.003
Bu araştırmayı destekleyen Dokuz Eylül Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimine teşekkür ederiz.
The research aims to investigate the effectiveness of the use of educational robotics applications used in linear equations unit on seventh grade students’ algebraic reasoning. Teaching experiment research design was adopted for the research. In the study, usage of idea o-bot robotics software was taught to six 7th grade students. During the research process, three teaching experiment sessions applied after pretesting. Experiment sessions involved activities such as code writing in the face of problem situations, creating algorithms from the written code, monitoring algorithms in the simulation, and improving the algorithms when the desired result is not achieved. Lastly posttesting was performed. Comparing the pretest and posttest results, the data analyses showed that an observable development has been recorded in the algebraic reasoning skills of students’ due to the fact that there are certain patterns and generalization processes in the developed algorithms. In addition, there has been an improvement in the participants' ability to use, understand and transform multiple representations in scientific process skills and problem solving skills.
2018.KB.EGT.003
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | 2018.KB.EGT.003 |
Publication Date | August 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 11 Issue: 2 |