İnternet
ve sosyal medya bağımlılığı ile erteleme davranışı son yıllarda araştırmalara
konu olmuş ve birçok psikoloji otoritesi tarafından patolojik bir rahatsızlık
olarak kabul edilmiştir. Sosyal medya bağımlılığı ve erteleme davranışı ile
ilgili alanyazın incelendiğinde öğretmenler ile ilgili yeterli sayıda çalışma
bulunmadığı görülmektedir. Bu kapsamda bu araştırmada öğretmenlerin sosyal
medya bağımlılık seviyelerinin genel erteleme davranışları ile ilişkisinin
incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinde desenlenen araştırmanın
verileri “Sosyal Medya Bağımlılık Ölçeği Yetişkin Formu” ve “Genel Erteleme
Ölçeği” ile 100 öğretmenden toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde
gibi betimsel istatistikler ile cinsiyet değişkeni için t-testi ve ilişkisel
analizler için regresyon analizi gibi yordamsal istatistiklerden
faydalanılmıştır. Tüm analizlerde anlamlılık seviyesi p<.05 olarak kabul
edilmiştir. Araştırma bulgularına göre; öğretmenlerin %53’ünün orta ve yüksek
derecede sosyal medya bağımlısı olduğu, genel erteleme davranışı eğilimlerinin
ortalamanın üzerinde olduğu ve sosyal medya bağımlılık seviyeleri ile genel
erteleme davranışı eğilimleri arasında pozitif yönde güçlü bir ilişki olduğu
görülmüştür. Cinsiyet değişkeninin etkisine rastlanmamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 21, 2019 |
Submission Date | February 5, 2019 |
Acceptance Date | June 11, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 1 |