Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretim
programı (2017)’nı CIPP değerlendirme modelinin bağlam, girdi ve süreç
boyutları çerçevesinde öğretmen görüşleri açısından değerlendirmektir.
Araştırma nitel araştırmalardan durum çalışması olup 2018-2019 eğitim-öğretim
yılında MEB’de çalışan 13 Türkçe öğretmeniyle yapılmıştır. Çalışmanın örneklemi,
maksimum çeşitlilik örneklemesi yapılarak belirlenmiştir. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı
yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmış ve içerik analizi yöntemiyle
çözümlenmiştir. Öğretmenlerden elde edilen görüşler doğrultusunda 3 tema, 11
kategori ve 49 kod çıkarılmıştır. Bu temalar program çerçevesi, program
girdileri ve program süreci olarak belirlenmiştir. Bağlam değerlendirmeye
ilişkin görüşler incelendiğinde öğretmenler programın kazanımları, metin ve etkinliklerini
olumlu bulmuşlardır. Girdi değerlendirmeye ilişkin görüşler incelendiğinde
öğretmenlerin kendilerini yeterli gördükleri ve öğrenci giriş özelliklerinin
yetersiz bulduklarını ifade etmişlerdir. Bunun yanında yöntem-tekniklerin uygun
ve yeterli olduğu, iş takviminin yetersiz olduğu ifade edilmiştir. Süreç
değerlendirmeye yönelik görüşler incelendiğinde öğretmenlerin genel olarak
süreçten memnun olduğu; öğrenciden kaynaklı sıkıntılar yaşadığını ifade
etmişlerdir. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmenlerin bağlam boyutuna
ilişkin görüşlerinin genelde olumlu olduğu, girdi ve süreç boyutunda
öğrencilerden kaynaklı sıkıntılar yaşadığı ve iş takviminin yeterli olmadığı
ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 21, 2019 |
Submission Date | April 3, 2019 |
Acceptance Date | June 11, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 1 |