Bu sistematik derleme
çalışmasında, Türkiye’de eğitim yönetimi alanında yayınlanan örgütsel davranış
makalelerindeki yönelimlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında
Türkiye adresli 15 dergide yayınlanan makaleler incelenmiştir. Bu dergilerde 2001
ile 2018 yılları arasında toplam 756 sayıda 11818 makale yayınlanmıştır. Bu
makalelerin 984’ü örgütsel davranış ile ilgilidir. Dergiler arasında en çok
örgütsel davranış makalesi yayınlayan dergiler Kuram ve Uygulamada Eğitim
Yönetimi ve Milli Eğitim Dergisi, en az yayınlayan dergiler ise Ankara
Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Dergisi’dir. Yayınlanan makalelerin çok büyük bir çoğunluğu
iki yazarlı ya da tek yazarlıdır. Makalelerde ağırlıklı olarak nicel yöntemler
kullanılmış ve bu makalelerde en çok öğretmen örneklemli çalışmalara
yapılmıştır. Eğitim yönetimi alanındaki örgütsel davranış makalelerinde
çoğunlukla “örgüt ve kişi” boyutundaki konular çalışılmıştır. Tema ayrımı
yapılmaksızın bakıldığında, en çok çalışılan örgütsel davranış konuları
“Liderlik, Prososyal Davranışlar, Yeterlik/Özyeterlik ve Denetim/Personel
Geliştirme” konularıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2019 |
Submission Date | September 10, 2019 |
Acceptance Date | November 13, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 2 |