Bu araştırmada, COVID-19 salgını sürecinde yürütülen uzaktan eğitim ve sonrasında geçilen yüz yüze eğitim sürecine odaklanılarak, sınıf öğretmeni adaylarının yüz yüze eğitim, uzaktan eğitim ve sınıf öğretmenliği programına yönelik görüşleri incelenmiştir. Çalışmaya, sınıf öğretmenliği programında okuyan 20'si devlet, 4'ü vakıf olmak üzere 24 farklı üniversiteden toplam 238 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının görüşleri, çalışma kapsamında geliştirilen "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitime ve Yüz Yüze Eğitime İlişkin Görüşleri Ölçeği" adlı ölçek kullanılarak incelenmiştir. Ayrıca sınıf seviyesi, üniversite türü ve cinsiyet değişkenlerine göre öğretmen adaylarının görüşlerindeki farklılıklar sorgulanmıştır. Bulgular, öğretmen adaylarının yüz yüze eğitimi uzaktan eğitime tercih etmelerine rağmen, uzaktan öğretim yapma konusunda kendilerini yeterli bulduklarını ve uzaktan eğitimin sınıf öğretmenliği programının geleceğinin şekillenmesinde önemli gördüklerini göstermektedir. Ayrıca, öğretimsel yeterlik ve programın geleceği alt boyutlarında vakıf üniversiteleri lehine bir sonuç bulunmuştur.
TÜBİTAK
1919B012111910
1919B012111910
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Classroom Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Project Number | 1919B012111910 |
Early Pub Date | June 27, 2024 |
Publication Date | June 28, 2024 |
Submission Date | August 19, 2023 |
Acceptance Date | May 6, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: 1 |