Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 1, 55 - 68, 14.06.2018

Öz

Kaynakça

  • Akdemir ,A. S., (2013). Türkiye’de öğretmen yetiştirme programlarının tarihçesi ve sorunları. Electronic Turkish Studies, 8(12), 15-28.Alıç, M. (1996). Eğitim sisteminin amaçlarının gerçekleştirilmesinde eğitim yöneticisinin işlevleri. Çağdaş Eğitim Dergisi, 217, 12-16.Aslan, Z. T. (2012). Öğretmenlerin mevcut konumları, algıları ve beklentileri üzerinden sınıfsal bir çözümleme. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.Can, G. (1987). Öğretmenlik meslek anlayışı üzerine bir araştırma. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 159-170.Kağıtçıbaşı, Ç. (2012). İnsan ve insanlar. İstanbul: Evrim Basım Yayım.Kavcar, C. (2002). Cumhuriyet dönemi dal öğretmeni yetiştirme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35(1-2), 1-14.Milli Eğitim Bakanlığı (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlilikleri. 28.01.2018 tarihinde http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf adresinden erişilmiştir.Tatar, M. (2005). Öğretmen beklentisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 1-19. Ulutaş, P. (2017). Öğretmenlerin bakış açısından öğretmenlik mesleğinin toplumsal statüsü. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.Varış, F. (1988). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: SeçkinYayıncılık.

Niğde İlinde Görev Yapan Öğretmenlerin Geleceğe Yönelik Mesleki Beklentileri Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 1, 55 - 68, 14.06.2018

Öz

Bu araştırmanın amacı, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Niğde ilinde görev yapan
kadrolu öğretmenlerin geleceğe yönelik mesleki beklentilerini ortaya
konmasıdır.
Araştırma nitel
araştırma yönteminde ve Olgubilim deseni kullanılarak yapılmıştır.
Katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme
yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır.
 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında
Niğde ilinde görev yapan farklı mesleki deneyime sahip, merkez ve kırsalda
çalışan 30 öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir.
Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin büyük bir
çoğunluğu, geleceğe yönelik mevcut politikalar ve öğrenciler hakkında olumsuz
beklentilere sahip olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin; gelecekte haklarının
iyileştirilmesine, eğitim ve öğretmen niteliklerinin geliştirilmesine yönelik
beklentilerinin olduğu bulunmuştur. Özlük hakları konusunda ise iyileştirme
beklentilerinin olduğu görülmüştür.  
Öğretmenlerin gelecekte sahip olması gereken özellikler ilgili
görüşlerde Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliliklerinde yer alan yeterlilik
alanlarının (mesleki bilgi, mesleki beceri, tutum ve değerler) genel olarak
öğretmenler tarafından ifade edildiği görülmüştür.
Araştırmanın sonuçları, bulgular ve sınırlılıklar çerçevesinde
tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Akdemir ,A. S., (2013). Türkiye’de öğretmen yetiştirme programlarının tarihçesi ve sorunları. Electronic Turkish Studies, 8(12), 15-28.Alıç, M. (1996). Eğitim sisteminin amaçlarının gerçekleştirilmesinde eğitim yöneticisinin işlevleri. Çağdaş Eğitim Dergisi, 217, 12-16.Aslan, Z. T. (2012). Öğretmenlerin mevcut konumları, algıları ve beklentileri üzerinden sınıfsal bir çözümleme. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.Can, G. (1987). Öğretmenlik meslek anlayışı üzerine bir araştırma. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 159-170.Kağıtçıbaşı, Ç. (2012). İnsan ve insanlar. İstanbul: Evrim Basım Yayım.Kavcar, C. (2002). Cumhuriyet dönemi dal öğretmeni yetiştirme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35(1-2), 1-14.Milli Eğitim Bakanlığı (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlilikleri. 28.01.2018 tarihinde http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf adresinden erişilmiştir.Tatar, M. (2005). Öğretmen beklentisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 1-19. Ulutaş, P. (2017). Öğretmenlerin bakış açısından öğretmenlik mesleğinin toplumsal statüsü. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.Varış, F. (1988). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: SeçkinYayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ümit Polat

Oğuz Koç

Yayımlanma Tarihi 14 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Polat, Ü., & Koç, O. (2018). Niğde İlinde Görev Yapan Öğretmenlerin Geleceğe Yönelik Mesleki Beklentileri Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 55-68.