Araştırmanın temel amacı, çağrı merkezi çalışanlarının çağrı
merkezi teknolojileri ve siber saldırı-tehdit farkındalıklarını ortaya
koymaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırma, nicel verilere dayalı tarama
araştırması olarak tek grup tek ölçüm (anlık) şeklinde desenlenmiştir.
Araştırmanın çalışma grubunu, Antalya bölgesindeki çağrı merkezlerinde çalışan
48 çağrı merkezi çalışanı oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, “Çağrı Merkezi
Teknolojileri ve Siber Saldırı-Tehdit Farkındalığı (ÇMTSSTF)” ölçeği ile elde
edilmiştir (a=0,92). Ölçekte, çağrı merkezi
çalışanlarının çağrı merkezi teknolojileri farkındalığı boyutuna ilişkin 8
madde (a=0,85), siber saldırı-tehdit farkındalığı boyutuna
ilişkin 8 madde (a=0,90) yer almıştır.
Araştırmada
ÇMTTSSTF ölçeği ile elde edilen veriler, bilgisayar ortamında SPSS istatistiksel
analiz programı ile analiz edilmiş ve elde edilen bulgular ışığında çağrı
merkezi çalışanlarının çağrı merkezi teknolojileri farkındalıklarının orta
düzeyde, siber-saldırı tehdit teknolojileri farkındalıklarının düşük düzeyde
olduğu ve bu teknolojilere ilişkin farkındalıklarının demografik değişkenlere
göre önemli bir farklılık göstermediği sonucuna varılmıştır. Araştırmaya ilgi
duyan alan yazındaki araştırmacılara, daha fazla katılımcının bulunduğu farklı
bölgelerdeki çağrı merkezlerinde ve farklı değişkenler boyutunda araştırmalar
yapmaları önerilebilir.
Çağrı Merkezleri Çağrı Merkezi Teknolojileri Farkındalığı Siber Saldırı-Tehdit Farkındalığı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |