Bu çalışma, bir
okulda yabancı dil öğretmenlerinin Marzano'nun etkili öğretim stratejileri
kullanma durumlarını analiz etmeyi amaçlamıştır. Araştırmada durum çalışma desenlerinden
biri olan bütüncül tek durum deseni kullanılmıştır. Çalışma, Adana'da bulunan
bir devlet okulunda uygulanmıştır. Çalışma grubunu; okul yöneticileri, İngilizce
öğretmenleri, 5.sınıfta öğrenim gören 22 öğrenci ve araştırmacı oluşturmaktadır.
Araştırmada görüşme, gözlem, anket ,doküman analizi ve araştırmacı günlüğüne
başvurulmuştur. Verileri analiz etmek için betimsel analiz kullanılmıştır.
Araştırmanın sonucunda, anket ve gözlem
sonuçlarının tutarlı olmadığı görülmüştür. Öğretmenlerin etkili öğretim
stratejilerini farklı şekilde kullandıkları anlaşılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin
etkili öğretim stratejilerinden sadece "özet çıkarma ve not tutma",
"işbirliğine dayalı öğrenme" ve "varsayım üretme ve test
etme" stratejilerini kullanmadıkları gözlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 14, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 1 |