Bu araştırma, öncelikle üniversite öğrencilerinin ve ağırlıklı olarak da öğretmen adayı olanlarının internet bağımlılığı ile yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelemesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu 2018-2019 Eğitim öğretim yılında Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesinden Türkçe Öğretmenliği Bölümü ve PDR ABD öğrencileri ile Refahiye Sağlık Hizmetleri MYO Çocuk Gelişimi ve Tıbbı Dokümantasyon ve Sekreterlik Bölümü 1. Sınıfa devam eden 209 (145 Kadın, 64 Erkek) öğrenci oluşturmuştur. Araştırma ilişkisel tarama modelinde yapılmış betimsel bir çalışmadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Young İnternet Bağımlılığı Ölçeği (İBÖ) ve UCLA Yalnızlık Ölçeği (UYÖ) kullanılmıştır. Araştırma verileri, normallik testlerine tabi tutularak çıkan sonuçlara göre analizler yapılmıştır. Veriler Mann Whitney U Testi, t-testi, Kruskal Wallis H Testi ve Anova ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin internet bağımlılığı düzeyleri anne eğitim durumu, internette geçirdiği süre için şikâyet alıp almama durumu, internette geçirilen süre ve yalnız hissettiğinde yaptığı tercih değişkenleri ile anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. İnternet bağımlılığı ile yalnızlık düzeyi arasında anlamlı pozitif yönde düşük düzeyde (p = .216) bir ilişki vardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 5 Issue: 2 |