Dil
öğretiminde, kültür aktarımının yeri yadsınamayacak kadar büyüktür. Öğrenilen
dil ile birlikte ait olduğu toplumu tanıyabilmek ve anlayabilmek için kültürünü
de öğrenmek gerekmektedir. Yabancılara Türkçe öğretiminde de kültür aktarımı
büyük bir önem taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğrenen yabancı
öğrencilerin “Türk Kültürü” hakkındaki düşüncelerini metaforlar aracılığıyla
nasıl kavramsallaştırdıklarını ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu,
2016-2017 eğitim öğretim döneminde Gaziantep Üniversitesi TÖMER’de B1
seviyesinde Türkçe öğrenen toplam 57 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcıların
her birinin “Türk Kültürü ..... gibidir, çünkü .....” ibaresini tamamlamasıyla
elde edilen ham veriler, nitel çözümleme tekniklerinden içerik analizi
kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, katılımcılar
“Türk Kültürü” kavramına ilişkin olarak toplam 38 adet geçerli metafor
üretmiştir. Bu metaforlar araştırmacılar tarafından ortak özellikleri
bakımından irdelenerek iki farklı kavramsal kategori altında toplanmıştır. Söz
konusu bu iki kavramsal kategori katılımcıların uyruğu ve yaşı bakımından
önemli derecede farklılık göstermiştir. Kavramsal kategoriler ayrıca
öğrencilerin eğitim düzeyleri (lise, lisans, yüksek lisans) bakımından da
önemli derecede farklılık göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 12 |