Bir toplumun gelişmişliği, refahı ve huzuru eğitim kalitesiyle doğru orantılıdır. İyi bir eğitim sistemine sahip bir ülkede toplum da iyi durumdadır. Etkili ve kaliteli bir eğitimin temel taşlarından biri de öğretmendir. Toplumdaki kalkınmayı sağlama, nitelikli insan gücünü yetiştirme ve toplumun kültür ve değerlerini gelecek nesillere aktarma gibi nice görevleri bulunan öğretmenlerin yetiştirildikleri eğitim programları da önemlidir. Bu eğitim programlarının içinde Öğretmenlik Uygulaması dersi şüphesiz ayrı bir öneme sahiptir. Çünkü bu ders, öğretmen adaylarının bir nevi mesleki hayata ilk adımıdır. Bu çalışmada 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Öğretmenlik Uygulaması dersini alan 21 öğrencinin görüşlerine başvurularak yaşadıkları olası problemler ve varsa bunlara dair çözüm önerileri içerik analizi yöntemiyle ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göz atıldığında, araştırmaya katılan 21 öğretmen adayının %38’nin öğretmenlik uygulamasında herhangi bir sorun yaşamadığı, %62’sinin ise bu süreçte çeşitli problemler yaşadığı ortaya çıkmıştır. 13 katılımcı öğretmenlik uygulaması sürecinde uygulama öğretmeni, danışman öğretim elemanı, kendilerinden kaynaklı ve fakülte-okul işbirliği gibi çeşitli problemlerle karşılaştıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmen adayları ifade ettikleri problemlere yönelik çözüm önerileri de sunmuşlardır. Öğretmenlik uygulamasının son sınıf yerine alt sınıflara kaydırılması, uygulama saatlerinin 3’e indirilmesi, paydaşların düzenli olarak toplantı yapmaları ve ilgili koordinatörlükler tarafından öğretmen adayları için bilinçlendirme toplantılarının yapılması en dikkat çekici önerilerdendir.
The development, welfare and peace of a society are directly proportional to the quality of education. In a country with a good education system, the society is also in good condition. One of the essential components of effective and high-quality education is the teacher. The education programs in which teachers are trained are also crucial, as teachers have numerous responsibilities, such as fostering societal development, cultivating skilled human resources, and transferring the culture and values of society to future generations. In these educational programs, the Teaching Practice course holds particular significance. Because this course is the first step of prospective teachers to professional life. In this study, an attempt is made to uncover the potential problems encountered by 21 students who took the Teaching Practice course during the 2022-2023 academic year, as well as any solutions they proposed. This study is analysed through content analysis. The results of the study show that 38% of the 21 pre-service teachers did not experience any problem in the teaching practice, while 62% of them experienced various problems in this process. These problems are such as issues with their supervising teacher, advisor faculty member, self-caused problems and collaboration between the faculty and school. Additionally, teacher candidates offer some solutions to these problems. Notable suggestions include shifting the teaching practice to lower grades instead of the final year, reducing practice hours by 3, holding regular meetings with stakeholders, and conducting awareness-raising meetings for teacher candidates by relevant coordinatorships.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Higher Education Studies (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | May 22, 2024 |
Publication Date | June 20, 2024 |
Submission Date | March 18, 2024 |
Acceptance Date | April 26, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 2 |
Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License .