BibTex RIS Cite

Antik Side Destinasyonundaki Alışveriş İle İlgili Niteliklerden Algılanan Memnuniyetin Ölçümü

Year 2015, Volume: 7 Issue: 3, - , 21.03.2016

Abstract

Alışveriş turistlerin gittikleri destinasyonlarda önemli aktivitelerinden biridir. Turist alışverişi destinasyon açısından toplam turizm gelirinin artmasına imkan sağlamaktadır. Alışverişten genel olarak memnun olan turistler, tavsiye etme ve tekrar gelme gibi bazı olumlu davranışlarda bulunabilmektedir. Bu davranışların oluşmasına destinasyondaki alışveriş özellikleri etki etmektedir. Bu etkiyi belirlemek için bu çalışma turist alışverişine, turist alışverişinin Türk turizmindeki yerine ve alışveriş ile ilgili özelliklerin turistlerin memnuniyet ve davranışsal niyetlerine etkisine odaklanmıştır. Araştırma verileri Antik Side bölgesinde alışveriş yapan Alman, İngiliz ve Hollandalı 601 turistten elde edilmiştir. İlk olarak katılımcıların demografik özellikleri incelenmiştir. Ardından, regresyon analizi yapılmıştır. Regresyon analizi sonuçlarına göre, alışveriş özelliklerinin, turistlerin memnuniyet ve davranışsal niyetleri üzerinde olumlu etkiye sahip olduğu belirlenmiştir.

Year 2015, Volume: 7 Issue: 3, - , 21.03.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nesli Çömen

Publication Date March 21, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 7 Issue: 3

Cite

APA Çömen, N. (2016). Antik Side Destinasyonundaki Alışveriş İle İlgili Niteliklerden Algılanan Memnuniyetin Ölçümü. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 7(3).
AMA Çömen N. Antik Side Destinasyonundaki Alışveriş İle İlgili Niteliklerden Algılanan Memnuniyetin Ölçümü. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. March 2016;7(3).
Chicago Çömen, Nesli. “Antik Side Destinasyonundaki Alışveriş İle İlgili Niteliklerden Algılanan Memnuniyetin Ölçümü”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 7, no. 3 (March 2016).
EndNote Çömen N (March 1, 2016) Antik Side Destinasyonundaki Alışveriş İle İlgili Niteliklerden Algılanan Memnuniyetin Ölçümü. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 7 3
IEEE N. Çömen, “Antik Side Destinasyonundaki Alışveriş İle İlgili Niteliklerden Algılanan Memnuniyetin Ölçümü”, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 7, no. 3, 2016.
ISNAD Çömen, Nesli. “Antik Side Destinasyonundaki Alışveriş İle İlgili Niteliklerden Algılanan Memnuniyetin Ölçümü”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 7/3 (March 2016).
JAMA Çömen N. Antik Side Destinasyonundaki Alışveriş İle İlgili Niteliklerden Algılanan Memnuniyetin Ölçümü. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2016;7.
MLA Çömen, Nesli. “Antik Side Destinasyonundaki Alışveriş İle İlgili Niteliklerden Algılanan Memnuniyetin Ölçümü”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 7, no. 3, 2016.
Vancouver Çömen N. Antik Side Destinasyonundaki Alışveriş İle İlgili Niteliklerden Algılanan Memnuniyetin Ölçümü. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2016;7(3).