Bu çalışmada ilkokul 3. ve 4. Sınıf öğrencilerinin matematik dersi motivasyon, kaygı düzeyleri ve öz yeterlilik düzeylerinin arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2022-2023 eğitim öğretim yılında Sinop ilinde öğrenim gören 3. sınıf düzeyinde 181 öğrenci ve 4. Sınıf düzeyinde 188 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Matematik Öz Yeterlilik Ölçeği, İlkokul 3. ve 4. Sınıf Öğrencileri İçin Matematik Dersi Motivasyon Ölçeği ve İlkokul Çocukları İçin Matematik Kaygı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, pearson korelasyon analizi, regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre öğrencilerin dışsal motivasyon düzeylerinin orta, motivasyonsuzluk düzeylerinin düşük, içsel motivasyon düzeylerinin yüksek, matematik kaygı düzeylerinin düşük ve öz yeterlilik düzeylerinin yüksek düzeyde olduğu saptanmıştır. Ayrıca öğrencilerin matematik motivasyonu ile matematik kaygısı, matematik motivasyonu ile matematik öz yeterliliği, matematik kaygısı ile matematik öz yeterliliği arasında anlamlı bir ilişki olduğu, içsel motivasyonun ve matematik kaygısının matematik öz yeterliliği üzerinde anlamlı bir yordayıcı olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Sociology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2024 |
Submission Date | February 4, 2024 |
Acceptance Date | April 4, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |