Research Article
BibTex RIS Cite

İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Motivasyon, Kaygı Düzeyleri ve Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Year 2024, , 1 - 16, 30.04.2024
https://doi.org/10.47477/ubed.1431363

Abstract

Bu çalışmada ilkokul 3. ve 4. Sınıf öğrencilerinin matematik dersi motivasyon, kaygı düzeyleri ve öz yeterlilik düzeylerinin arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2022-2023 eğitim öğretim yılında Sinop ilinde öğrenim gören 3. sınıf düzeyinde 181 öğrenci ve 4. Sınıf düzeyinde 188 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Matematik Öz Yeterlilik Ölçeği, İlkokul 3. ve 4. Sınıf Öğrencileri İçin Matematik Dersi Motivasyon Ölçeği ve İlkokul Çocukları İçin Matematik Kaygı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, pearson korelasyon analizi, regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre öğrencilerin dışsal motivasyon düzeylerinin orta, motivasyonsuzluk düzeylerinin düşük, içsel motivasyon düzeylerinin yüksek, matematik kaygı düzeylerinin düşük ve öz yeterlilik düzeylerinin yüksek düzeyde olduğu saptanmıştır. Ayrıca öğrencilerin matematik motivasyonu ile matematik kaygısı, matematik motivasyonu ile matematik öz yeterliliği, matematik kaygısı ile matematik öz yeterliliği arasında anlamlı bir ilişki olduğu, içsel motivasyonun ve matematik kaygısının matematik öz yeterliliği üzerinde anlamlı bir yordayıcı olduğu tespit edilmiştir.

References

  • Abalı, Ö., Y. ve Şahin, Ç. (2015). “Matematiğe İlişkin Akademik Başarı-Özyeterlilik Ve Tutum Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi”. The Journal of Academic Social Science Studies, 31(1), 343-366.
  • Abalı, Ö., Y. ve Şahin, Ç. (2017). “Matematik Özyeterlik Ölçeği Geliştirilmesi”.The Journal of Social Sciences. 4(17), 328-344.
  • Adal, A. A., ve Yavuz, İ. (2017). Ortaokul öğrencilerinin matematik öz yeterlik algıları ile matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 3(1), 20-41.
  • Altun, M. (2006). “Matematik Öğretiminde Gelişmeler”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 223-238.
Year 2024, , 1 - 16, 30.04.2024
https://doi.org/10.47477/ubed.1431363

Abstract

References

  • Abalı, Ö., Y. ve Şahin, Ç. (2015). “Matematiğe İlişkin Akademik Başarı-Özyeterlilik Ve Tutum Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi”. The Journal of Academic Social Science Studies, 31(1), 343-366.
  • Abalı, Ö., Y. ve Şahin, Ç. (2017). “Matematik Özyeterlik Ölçeği Geliştirilmesi”.The Journal of Social Sciences. 4(17), 328-344.
  • Adal, A. A., ve Yavuz, İ. (2017). Ortaokul öğrencilerinin matematik öz yeterlik algıları ile matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 3(1), 20-41.
  • Altun, M. (2006). “Matematik Öğretiminde Gelişmeler”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 223-238.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Sociology
Journal Section Articles
Authors

Tuğba Deniz Baş 0000-0002-1372-6615

Çavuş Şahin 0000-0002-4250-9898

Publication Date April 30, 2024
Submission Date February 4, 2024
Acceptance Date April 4, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Baş, T. D., & Şahin, Ç. (2024). İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Motivasyon, Kaygı Düzeyleri ve Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, 7(1), 1-16. https://doi.org/10.47477/ubed.1431363
AMA Baş TD, Şahin Ç. İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Motivasyon, Kaygı Düzeyleri ve Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. UBED. April 2024;7(1):1-16. doi:10.47477/ubed.1431363
Chicago Baş, Tuğba Deniz, and Çavuş Şahin. “İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Motivasyon, Kaygı Düzeyleri Ve Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi 7, no. 1 (April 2024): 1-16. https://doi.org/10.47477/ubed.1431363.
EndNote Baş TD, Şahin Ç (April 1, 2024) İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Motivasyon, Kaygı Düzeyleri ve Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7 1 1–16.
IEEE T. D. Baş and Ç. Şahin, “İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Motivasyon, Kaygı Düzeyleri ve Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, UBED, vol. 7, no. 1, pp. 1–16, 2024, doi: 10.47477/ubed.1431363.
ISNAD Baş, Tuğba Deniz - Şahin, Çavuş. “İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Motivasyon, Kaygı Düzeyleri Ve Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7/1 (April 2024), 1-16. https://doi.org/10.47477/ubed.1431363.
JAMA Baş TD, Şahin Ç. İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Motivasyon, Kaygı Düzeyleri ve Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. UBED. 2024;7:1–16.
MLA Baş, Tuğba Deniz and Çavuş Şahin. “İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Motivasyon, Kaygı Düzeyleri Ve Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, vol. 7, no. 1, 2024, pp. 1-16, doi:10.47477/ubed.1431363.
Vancouver Baş TD, Şahin Ç. İlkokul Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Motivasyon, Kaygı Düzeyleri ve Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. UBED. 2024;7(1):1-16.