Çalışmanın amacı, sekizinci sınıf
öğrencilerinin matematik dersinde EBA (Eğitim Bilişim Ağı) videoları
kullanımına yönelik görüşlerini incelemektir. Bu araştırma nitel araştırma
desenlerinden durum çalışması ile yürütülmüştür. Araştırmada verilerin
toplanması doküman analizi ile sağlanmış olup on adet yarı yapılandırılmış
mülakat sorusundan oluşan form doküman olarak kullanılmıştır. Bu formdan elde
edilen verilerin analizi betimsel analiz kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın
katılımcıları bilgisayar ya da tabletten en az birine sahip olan, günlük 2-3
saatini bilgisayar ya da tablet kullanarak geçiren ve evinde internet
bağlantısına sahip olan öğrencilerden oluşmaktadır. Katılımcılar interneti ya
da bilgisayar/tableti hafta içi genellikle ders amaçlı kullandıklarını akademik
yılın sonunda ulusal sınava girecekleri için eğlence amaçlı kullanmadıklarını
belirtmektedirler. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre öğrencilerin derste
EBA kullanımı ile ilgili olarak sıklıkla vurguladığı nokta görsel açıdan zengin
olmasıdır. Fakat görsel zenginliğin başka şekillerde sağlanması durumunda
EBA’yı tercih etmemektedirler. Öğrenciler matematik konularını soru çözerek
daha iyi anlamaktadırlar. Ayrıca derste teknolojik araç gereç kullanımının
gereksiz olduğunu akademik yılın sonunda ulusal sınava girecekleri için bu tarz
materyallerle uğraşmaktansa bol bol soru çözmenin kendileri için daha faydalı
olacağını ifade etmektedirler. Öğrenciler EBA’daki videoları takip etmekte
zorlanmaktadırlar. EBA kullanılarak anlatılan derste odaklanma konusunda
problem yaşadıklarını bu nedenle de dersi iyi dinleyemediklerini ifade
etmektedirler. Ayrıca EBA’daki matematik videolarının soru çözümü esnasında ne
yapılacağını söylediğini fakat nedenini açıklamadığını bunun da konuyu anlamayı
zorlaştırıcı bir faktör olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca öğrenciler derste
düzenli not tuttukları zaman dersin daha akılda kalıcı olduğunu fakat EBA
kullanılan derslerin basılı materyallerin kullanımı açısından yetersiz
olmasından dolayı verimsiz geçtiğini belirtmektedirler. Öğrenciler matematik
konularının, konuya ilişkin özet anlatımın yapılıp ardından soru çözümü
yapılarak, eğlenceli ve ilgi çekici bir biçimde, öğrencinin aktif olarak rol
aldığı, daha kolay bir şekilde ve soru çözdürülerek anlatılması gerektiğini
belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 1 |