Bu araştırmanın genel amacı okul öncesi eğitim programında yer alan öz bakım becerileri alanına ilişkin kazanımların gerçekleşme düzeylerini öğretmen görüşleri doğrultusunda inceleyerek belirlemektir. Araştırma, betimsel yöntem kullanılarak yapılmış bir araştırma olup bu çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Çanakkale il merkezinde bulunan bağımsız anaokullarında çalışan; 51 öğretmene anket formu uygulanmıştır. 51 öğretmen, cevapladıkları her bir öğretmen anketini sınıfında bulunan 10 çocuğu göz önünde bulundurarak toplamda (484) çocuk için cevaplamıştır. Kullanılan anket sonucu alınan veriler bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Yapılan analizlerde öncelikle uygun test tekniği belirlenmiştir. Bunun için her bir bağımsız değişkenin alt gruplardaki cevaplayıcı sayısı ve bağımlı değişkenin bu alt gruplarda normal dağılım gösterme durumu dikkate alınmıştır. Bağımsız değişken alt gruplarının 30’un altında kaldığı durumlarda doğrudan parametrik olmayan testler tercih edilmiş, 30’un üzerinde cevaplayıcı sayısı bulunan bağımsız değişken alt gruplarında ise dağılımların normalliği için Shapiro-Wilk testi sonuçlarına bakılmıştır. Yapılan analizlerde, Shapiro-Wilk testinin bu gruplar için anlamlı sonuç ürettiği (p>,05) görüldüğünden, bütün analizlerde parametrik olmayan testlerin kullanımı yoluna gidilmiştir. Bağımsız değişkenin iki alt grubunun olduğu durumlarda, “Mann-Whitney-U”, bağımsız değişkenin üç ve daha fazla alt grubunun olduğu durumlarda ise “Kruskal-Wallis” testleri kullanılmıştır. Anlamlı fark gösteren Kruskal-Wallis testi sonuçlarında ikili karşılaştırmaların yapılabilmesi için Mann-Whitney U testi ile alt grupların farklılıkları tekrar test edilmiştir. Kazanımların gerçekleşmesiyle ilgili öğretmen görüşlerinin betimsel olarak incelemesinde, her bir anketteki alt boyutlar için toplam cevaplayıcı sayısı (N), aritmetik ortalama (X̅) ve standart sapma (S.s.) değerleri kullanılmıştır. Araştırmada katılımcı öğretmen görüşlerine göre eğitim programında yer alan öz bakım becerileri alanlarıyla ilgili kazanımların “yüksek düzeyde” gerçekleştirildiği sonucuna ulaşılırken, en az gerçekleştiği düşünülen öz bakım becerileri kazanımları “sağlığı ile ilgili önlemleri alır” şeklinde karşımıza çıkmaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | April 26, 2021 |
Publication Date | April 26, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 1 |