Bu araştırmada bir STEM etkinliğinin geliştirilmesi amaçlamaktadır. Bu etkinliği 2021-2022 eğitim öğretim yılı güz döneminde Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Eğitimi Yüksek Lisans öğrencilerinden STEM Eğitimi dersi alan 5 kişi gerçekleştirmiştir. Etkinliğin geliştirilmesi süreci problem durumunun ve konunun belirlenmesi ile başlamıştır. Etkinliğin konusu belirlenirken Milli Eğitim Bakanlığı’nın yayınladığı İlköğretim Programlarından yararlanılmıştır. Konuyu seçerken günlük yaşama uygun bir konu olmasına özen gösterilmiştir. Aynı zamanda konunun öğrenci seviyesine uygun olup olmadığına ve bu konuya ayrılan ders saati süresine de dikkat edilmiştir. Bütün bunların kapsamında “Madde Döngüleri ve Çevre Sorunları” konusu ile ilgili yürütülen “Bekleme Yapma” adlı etkinlik seçilmiştir. Günlük yaşamla ilişkili olarak araçların trafik ışıklarında dur-kalk yaparken ne kadar karbon salınımı yaptıkları araştırılmıştır ve STEM etkinliği hazırlanmaya başlanmıştır. Etkinliğin hazırlanma sürecinde STEM disiplinleriyle ilgili bilgileri ve mühendislik tasarım süreci aşamalarından yararlanılmıştır. Etkinliğin tasarım geliştirme sürecinde ise pazarlama ve girişimcilik becerileri yer almıştır. Araştırmanın sonucunda yapılan etkinlik günlük yaşamda insanları hem ekonomik yönden olumlu etkilemiş hem de hava kirliliğini azaltan bir etkinlik olmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 2 |