Dil, hayatın bütün alanları ile ilgili bilgi edinmenin ve bireyler arası iletişimin sağlanmasında temel görevlerden birini yerine getiren en önemli araçlardan biridir. Herhangi bir toplumun gelenek ve göreneklerini öğrenmeyi sağlayan yollardan biri de dildir. Bilgi, duygu ve düşünceleri şekillendiren ve filozofların hikmet olarak isimlendirdikleri bilgeliğe ulaştıran unsurların en önemlilerinden biri dildir. Dil olmaksızın insanların bilimsel faaliyetleri sürdürmesi mümkün değildir. Çünkü dil, önceki kuşaklardan aktarılan bilimsel mirası sonraki kuşaklara aktaran önemli araçtır. Ayrıca zaman, bilimsel ve kültürel gerçeklik, dil olgusuna duyulan gereksinimi zorunlu kılmaktadır. Bundan dolayı dil eğitimi ile ilgili ve dil ediniminin en etkili ve en iyi yollarına dair yapılan araştırmalar büyük bir önem kazanmaktadır.
Bu araştırma, dil edinimi ve dil öğretimi olgusuna ve bu iki olgu arasındaki farka değinmektedir. Ayrıca konusu dil edinimi olan en önemli kuramları, dil edinimi alanında araştırmaları bulunan dil felsefecilerinin bu konudaki görüşlerini de ele almaktadır.
Bu çalışma, en önemli dil edinimi kuramlarını bilimsel ve karşılaştırmalı bir şekilde sunmayı ve yorumlamayı amaçlamaktadır. Dil edinimi kuramları arasında yapılacak karşılaştırmaların dil öğretimi ve dil edinimi alanına katkı sunacak çıkarımlar olması amaçlanmaktadır.
Abstract
Language is one of the crucial tools that fulfill one of the essential tasks in obtaining information in all areas of life as it ensures understanding and communication between individuals. Also, language is one of the ways to learn the traditions and customs of any society. Language is an imperative element that shapes knowledge, feelings, and thoughts. Moreover, it conveys knowledge, wisdom, as philosophers have termed it. Without language, people cannot continue their scholarly activities. Language is the most vital tool that passes down scholarly heritage from one generation to the next. Also, time, scholarship, and cultural reality necessitate the need for language. Therefore, research on language education and the effective ways of language acquisition is of vital importance. This paper deals with the phenomenon of language acquisition and language teaching and the differences between these two. It also deals with the most relevant theories of language acquisition and the views of language philosophers who have research in the field of language acquisition. This paper aims to present and interpret the most important language acquisition theories in a scholarly and comparative manner. The comparisons made among language acquisition theories are on the implications of language teaching and language acquisition.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Language Studies, Linguistics |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | February 2, 2021 |
Acceptance Date | March 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
* Hakemlerimizin uzmanlık alanlarını detaylı olarak girmesi süreçte hakem ataması açısından önem arz etmektedir.
* Dergimize gönderilen makaleler sadece ön değerlendirme sürecinde gerekçe gösterilerek geri çekilebilir. Değerlendirme sürecine geçen makalelerin geri çekilmesi mümkün değildir. Anlayışınız için teşekkür eder iyi çalışmalar dileriz.