Bu
araştırmanın temel amacı derslerde bir öğretim materyali olarak Kahoot
kullanımı hakkında öğretmen adaylarının görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma
bir nitel araştırma olup; olgubilim deseninde yürütülmüştür. Araştırmanın
çalışma grubunu toplamda 110 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri
toplama aracı olarak yarı-yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır.
Görüşme formu yardımıyla şu sorulara yanıt aranmaya çalışılmıştır: Öğretmen
adaylarının derslerde Kahoot uygulamasının kullanımına yönelik pozitif
görüşleri nelerdir? Öğretmen adaylarının derslerde Kahoot uygulamasının
kullanımına yönelik negatif görüşleri nelerdir? Öğretmen adaylarının derslerde
Kahoot’un daha etkili nasıl kullanılabileceğine dair görüşleri nelerdir?
Öğretmen adayları gelecekte kendi derslerinde de Kahoot’a benzer uygulamaları
kullanmayı istemekte midirler?
Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının görüşleri yazılı olarak alınmış
ve ulaşılan veriler üzerinde içerik analizi yapılmıştır. Yapılan içerik analizi
sonunda elde edilen bulgular ise çeşitli kategoriler ve temalar altında
birleştirilmiştir. Ayrıca ulaşılan bulgular, tablo, grafikler ve doğrudan
alıntılama yoluyla paylaşılmıştır. Araştırma sonunda; öğretmen adaylarının
derslerde Kahoot uygulamasının kullanımına yönelik görüşlerinin büyük oranda
olumlu yönde olduğu tespit edilmiştir. Derslerde Kahoot kullanımına yönelik
olumsuz görüş bildiren öğretmen adayı sayısı ise oldukça azdır. Öğretmen
adaylarının Kahoot’a yönelik görüşlerinin en fazla araştırma kapsamında ortaya
çıkan eğlence, algılanan fayda ve kullanma niyeti temalarında birleştiği ifade
edilebilir. Bu bağlamda ilgili alanyazın çerçevesinde yükseköğretimde sınıf yönetimine
dair birtakım öneriler de bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 10, 2019 |
Acceptance Date | September 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 2 |